ERC critica el model de l'aeroport de Girona

Carme Capdevila ha afirmat que la Generalitat ha de tenir «plenes competències» per evitar la «gestió egocèntrica d'AENA».

Publicat el 30 de setembre de 2010 a les 20:40

Comunicat: Esquerra considera que per a les comarques gironines l’aeroport no és un aeroport “secundari” sinó un aeroport “prioritari”

El programa electoral d’Esquerra proposa aconseguir la plena capacitat de gestió dels ports i aeroports catalans, com a condició necessària per situar Catalunya estratègicament al món.

El nou episodi de Ryanair, traslladant part dels seus vols de Girona i Reus a l’aeroport del Prat, és una nova demostració de la feblesa del model actual i no cal dir de les conseqüències que pot tenir per a l’economia de les comarques gironines.

Per la cap de llista d’Esquerra per Girona, Carme Capdevila, “cal que la Generalitat tingui plenes competències i autoritat sobre els nostres aeroports, per a evitar la gestió egocèntrica d’AENA a la que estan sotmesos”. “Hem de garantir la pervivència de l’aeroport gironí com a un dels motors de l’economia gironina que és: element clau per al turisme, dinamitzador econòmic, diversificador de serveis, actiu per a fomentar actes i presència internacionals ...”

Hem de poder decidir el model aeroportuari català i treballar, sense interferències, per a buscar les fórmules que permetin mantenir el volum de vols a Girona: cercant noves companyies, decidint el règim d’ajuts o la política de taxes a les companyies ...

Esquerra reclama el traspàs dels nostres aeroports des de fa molts anys i l’eina per aconseguir-ho era el nou Estatut aprovat el 2005. Les retallades de l’Estatut pactades per Mas i Zapatero , però, van eliminar aquesta possibilitat.

Quan es debatia l’Estatut de Catalunya al Congrés dels Diputats, la retallada del traspàs d’aeroports va venir acompanyada d’una promesa del PSOE a CiU i PSC de “descentralitzar la gestió dels tres aeroports petits: quatre anys després Zapatero no ha complert allò però tampoc els 25 diputats del PSC ni els 10 de CiU han usat la seva força per arrossegar-hi el govern espanyol”.

Amb posterioritat s’ha estat parlant d’un nou model de gestió aeroportuària compartida que , com sempre , no s’acaba de posar sobre la taula. Amb tot Esquerra no es conformaria amb una entrada simbòlica de la Generalitat en la gestora del Prat i, per tant, la nostra proposta és reincidir en la necessitat d’aconseguir el traspàs de tots els aeroports catalans.