ERC proposa desgravacions per empreses que patrocinin activitats culturals

Capdevila alerta que la cultura catalana 'està en perill' si el PPC es converteix en la tercera força al Parlament

Publicat el 24 de novembre de 2010 a les 19:27
Carme Capdevila acompanyada per les membres de la candidatura per Girona Cristina Alsina i Maria Mercè Roca, i Joan Boada, regidor d'ERC a Salt. Foto: Tania Tapia / ACN

La cap de llista d'ERC, Carme Capdevila, ha proposat que en la propera legislatura les empreses que patrocinin activitats culturals de tota mena puguin tenir bonificacions fiscals. Capdevila ha alertat que si el PPC es converteix en la tercera força al Parlament la cultura catalana 'està en perill'. Per això ha fet una crida al 'vot útil independentista' per tal que ERC conservi la tercera posició dins la cambra. Capdevila ha afirmat que desplegaran 'sense complexes' la Llei del Cinema, aprovada al Parlament, i ha avisat que CiU vol 'renegociar' les quotes de pel·lícules que s'han de doblar al català que han passat del 3% d'abans de la llei al 50%.

La cap de llista d'Esquerra per Girona, Carme Capdevila, i la diputada Maria Mercè Roca, han presentat les propostes sobre cultura davant la Factoria Cultural Coma-Cros de Salt (Gironès). Capdevila ha explicat que Esquerra ha posat les bases per aconseguir una autèntica descentralització del fet cultural. 'Hem descentralitzat la cultura afavorint que tot el país pugui disposar d'equipaments i infraestructures per a desenvolupar activitat i creativitat', ha manifestat Capdevila.

La cap de llista d'ERC a Girona, Carme Capdevila, també ha explicat que la conselleria de Cultura, sota el mandat d'ERC, ha posat 'ordre' als festivals de música de les comarques gironines. 'ERC ha donat suport sense cap mena de complexes a festivals on s'acreditava la presència de música catalana', ha detallat.

La diputada Maria Mercè Roca també ha repassat part de l'acció de Govern d'ERC al capdavant de la conselleria de Cultura i Mitjans de Comunicació aquesta darrera legislatura. 'Hem completat el mapa de lectura pública de les comarques gironines i hem fet deu biblioteques noves', ha destacat la diputada republicana i membre de la llista d'ERC per a les properes eleccions.

Entre les propostes del partit per a la propera legislatura, Capdevila ha destacat la voluntat de bonificar fiscalment les empreses que apostin per la cultura. És a dir, que aquelles empreses que patrocinin activitats culturals d'àmbit català puguin pagar menys impostos. La cap de llista ha aclarit que no han de ser activitats estrictament en llengua catalana perquè 'la cultura és quelcom universal', ha manifestat.

Capdevila també ha explicat que desplegaran la Llei del Cinema 'sense complexes'. 'Ja hem sentit cants de sirena que diuen que si governa CiU renegociarà el que el Parlament ha aprovat', ha manifestat Capdevila. Abans de la llei, només el 3% de les pel·lícules es doblaven al català i ara són el 50%.

La cap de llista, a més, ha dit que la cultura és el 'centre de la nostra identitat'. Ha afirmat que si el PPC supera ERC i es converteix en la tercera força del Parlament 'la cultura està en perill'. Per això ha demanat a la ciutadania una aposta 'pel vot útil independentista'.