Esteve Valls, nou responsable de la delegació de Perpinyà a Girona

S'encarregarà d'apropar la Catalunya del Nord i la demarcació en els àmbits de l'economia, les institucions i la cultura

Publicat el 25 de gener de 2011 a les 19:14

El periodista nord-català Esteve Valls deixarà de ser el director del digital 'La Clau' per dirigir la delegació de la Comunitat de Municipis Perpinyà Mediterrània (CMPM) a Girona. Aquesta abasta l'Espai Català Transfronterer, que reagrupa les comarques de la demarcació de Girona i les de la Catalunya del Nord, amb un total d'1,2 milió d'habitants. El càrrec assumit es fonamenta en l'acostament dels territoris en els àmbits de l'economia, les institucions i la cultura. Valls deixarà la direcció de 'La Clau' després d'haver impulsat fa cinc anys una revista que actualment té una incidència notable a la Catalunya del Nord. El nou director de la delegació gironina també va ser col·laborar de l'ACN.

Així mateix, Valls va ser el 1983 la primera veu juvenil de l'emissora Ràdio Arrels, abans d'incorporar-se el 1991 a l'emissora líder Radio France Roussillon, convertida en France Bleu Roussillon. Ha col·laborat amb la cadena de televisió regional France 3 de Perpinyà i Tolosa de Llenguadoc, així com amb l'Agència Catalana de Notícies. També es professor de comunicació europea a la Universitat de Perpinyà Via Domitia I i cofundador del 'think tank' Opencat, que es dedica a dissenyar un espai 'eurocatalà' compartit.

El càrrec assumit per Valls a Girona ha estat creat pel president de la CMPM, Jean-Paul Alduy. Alcalde de Perpinyà del 1993 al 2009, Alduy ha manifestat diverses vegades la voluntat de generar una 'economia transfrontera' en l'eix Perpinyà-Girona, a través del TAV, per tal d'afavorir unes 'complementarietats transfronteres'.