Estudien obrir el Mercat del Lleó els divendres a la tarda

Publicat el 10 d’octubre de 2008 a les 13:02
 
El reglament estableix que cada divendres, els comerciants que vulguin puguin obrir de manera ininterrompuda o bé fer una pausa i tornar a aixecar les persianes de 5 a 7 de la tarda. L'Ajuntament també ha editat 6.000 tríptics per promocionar els productes gastronòmics del mercat.
 
Fins ara, el Mercat del Lleó obre de dilluns a dissabte de les vuit del matí fins a dos quarts de dues del migdia. Però el ritme de vida i el canvi d'hàbits de la gent, lligat amb la crisi econòmica, ha portat l'Ajuntament i l'Associació de Comerciants de l'espai a plantejar-se a obrir les parades els divendres a la tarda. 'Les necessitats creixents de la societat fan que ens plantegem l'horari continuat', ha indicat Cristina Alsina.
 
Fins ara, hi havia reticències dels comerciants del Mercat del Lleó per ampliar els horaris, ja que molts d'ells comencen a parar ben aviat al matí. Ja hi havia hagut algun intent per obrir els divendres a la tarda, però no va funcionar. Però el canvi generacional que estan vivint les parades fa que ara aquesta possibilitat es pugui contemplar amb uns altres ulls. 'Seria interessant que a principis del 2009 es pogués obrir els divendres a la tarda per facilitar les compres', indica la tinenta d'alcalde.
 
L'Ajuntament ha donat a conèixer aquesta voluntat durant la presentació d'un tríptic per difondre els productes gastronòmics que es poden trobar al Mercat del Lleó. El tríptic, que es repartirà entre les diferents oficines de turisme, inclou imatges de fruites, verdures, carns, peix i ous, entre d'altres productes frescos i explica que el mercat 'és un dels focus de creació gastronòmica de la ciutat, perquè abasta els millors cuiners', ressalta Cristina Alsina.
 
De moment, s'han editat 6.000 tríptics en quatre idiomes. Les explicacions estan en català, castellà, anglès i francès. El president de l'Associació de Comerciants, Josep Campmajó, explica que aquesta promoció és l'inici 'd'un punt d'inflexió en el mercat, amb la voluntat de fer-ne difusió'. Campmajó indica que les reformes que es porten a terme –com ara la del moll de càrrega- permetran 'fer que el mercat tradicional no sigui una pedra al mig de la ciutat sinó la ròtula del futur eix comercial'.
 
Aula gastronòmica
 
Lligat amb la presentació del tríptic, l'Ajuntament també ha anunciat que una part de les oficines i l'administració del Mercat del Lleó es convertirà en una aula gastronòmica per difondre els productes gironins. S'hi invertiran 94.000 euros, que lligats amb els 406.000 que costa la reforma del moll de càrrega significa que el consistori invertirà 500.000 euros per promocionar i adequar el mercat als nous temps.
 
Josep Campmajó també ha explicat que la crisi es comença a notar en les butxaques dels consumidors i hi ha hagut una davallada de clients durant els dies d'entre setmana. Els dissabtes, però, continua essent el dia fort. Els productes que se n'han vist ressentits són el peix fresc, el marisc o les fruites i verdures que vénen de l'exterior. 'Sobretot, s'ha notat una davallada amb la freqüència de consum', ha indicat Campmajó.