El hòlding GTE Group, propietari d’ESPA Banyoles (Pla de l'Estany), ha obtingut un finançament d’1,5 milions d’euros de l’Institut Català de Finances (ICF), la banca pública de promoció de Catalunya. L'objectiu és potenciar la seva activitat i avançar en el desenvolupament de solucions més sostenibles en l’àmbit del bombeig d’aigua.
L’empresa catalana destinarà aquests fons a tres àrees estratègiques clau, amb l’objectiu de consolidar-se com un referent internacional en gestió eficient dels recursos hídrics.
Segons ha informat el conglomerat, una part important de la inversió es dedicarà a la creació de nous productes que millorin l’eficiència energètica i redueixin el consum d’aigua, apostant per tecnologies que optimitzin l’ús d’aquest recurs cada cop més escàs.
A més de desenvolupar nous productes, GTE Group aposta per la modernització dels processos industrials amb l’adquisició de maquinària d’última generació, que permetrà augmentar la capacitat productiva i millorar la qualitat i precisió dels sistemes.
Paral·lelament, la companyia reforçarà el seu departament d’IT per accelerar la transformació digital de l’empresa. La incorporació de tecnologies avançades en la gestió de dades i els processos interns contribuirà a una major eficiència operativa i permetrà oferir nous serveis digitals als clients.
Un referent en solucions sostenibles per a l’aigua
Amb més de 200 professionals a la comarca del Pla de l’Estany, GTE Group s’ha consolidat com un actor clau en el desenvolupament de tecnologies avançades per a la gestió eficient de l’aigua. L’empresa remarca que el seu creixement futur estarà basat en la innovació i la sostenibilitat, dos eixos estratègics que guiaran el seu full de ruta en els pròxims anys.
Gràcies al suport financer de l’ICF, GTE Group es reforça com a referent del sector i fa un pas endavant en la seva missió de trobar solucions que contribueixin a preservar un recurs tan vital com l’aigua.