La CUP-Alternativa d'Esquerres presentarà dimarts una proposta de declaració de sobirania al primer ple del Parlament. La formació reclama que el Parlament reconegui que el "protagonisme" del procés "ha de tenir base popular i, si cal, contemplar la desobediència civil com a una forma d'esquivar les traves legals per exercir la sobirania".
La p'osició defibnitiva de la CUP es prendrà en el proper Consell polític, el dissabte dia 19, però ara mateix ja obre i n procés de converses amb les forces polítiques sobre la resolució.
La CUP considera que "els intents d'encaixar els Països Catalans dins dels marcs estatals francès i espanyol són ja una via sense recorregut" i insta "a tirar endavant un procés de diàleg per tal de sumar-se al procés ja iniciat al Principat". Adverteix que "no es poden posar condicions al futur Estat, tampoc pel que fa a les relacions internacionals que aquest ha de mantenir, incloent-hi la d'esdevenir membre de la Unió Europea". La formació assenyala que aquest procés ha de servir per construir "un marc més democràtic, igualitari i just".
La CUP vol més protagonisme popular a la Declaració de Sobirania
Dimarts presentarà una proposta que inclou el recurs a la desobediència civil i l'al·lusió als Països Catalans
ARA A PORTADA
Publicat el 12 de gener de 2013 a les 22:00
Et pot interessar
-
Societat
Girona registra deu casos de malalties tropicals durant el 2025
-
Societat
Girona, la ciutat amb més sort a la Grossa de Cap d'Any
-
Societat
Les esglésies evangèliques creixen un 30% a Girona en cinc anys i guanyen fidels
-
Societat
Un home mor en un xoc frontal entre un camió i un turisme a l'N-II a l'altura del Far d'Empordà
-
Societat
Cinc localitats gironines, premiades per la loteria de Nadal
-
Societat
Toca la loteria en un establiment de Porqueres per segon cop en un mes
