L'Ajuntament de Salt dóna feina a 54 persones aturades

La totalitat dels projectes ocupacionals sumen més de 400.000 euros

Publicat el 28 de març de 2014 a les 16:32
Foto de família amb les persones contractades, davant de l'Ajuntament de Salt. Foto: Ajuntament de Salt

L’alcalde de Salt, Jaume Torramadé, ha donat la benvinguda avui a les 34 persones que estaven a l’atur i que s’han incorporat a l’Ajuntament mitjançant els diferents projectes ocupacionals que s’inicien aquest aquest 2014. Vint persones més han finalitzat aquesta setmana programes que es van iniciar el 2013.

Jaume Torramadé ha explicat als nous treballadors que aquests programes son “un respir” per a les persones contractades, però també permeten que l’Ajuntament pugui fer serveis a les comunitats de veïns i al poble que d’altra manera no serien possibles en no poder contractar nou personal perquè la legislació estatal no ho permet. L’alcalde ha explicat també que personalment li agradaria contractar més gent, però que el retard de les subvencions fa que l’Ajuntament hagi d’avançar els sous i no és possible suportar més càrrega econòmica.  El cost total d’aquests programes subvencionats  puja a més de 400.000 euros.

De les 34 persones contractades aquest 2014, set son places tècniques i 27, treballadors, que pertanyen a diferents projectes i que realitzen diferents tasques. Una persona ha estat contractada per tirar endavant el programa d’intermediació i empresa, dues més com a  informadores de carrer, 16 per fer tasques de rehabilitació i manteniment de l’espai urbà i natural i 17 més pel programa treball als barris. Aquest darrer programa contempla, una tècnica de comerç, una formadora de TIC, dos visitadors de comunitats, quatre agents cívics, quatre persones que es dedicaran a serveis de neteja urbana, i quatre més a tasques d’orientació, formació i intermediació laboral.

Paral·lelament a la incorporació dels nous contractats aquesta setmana 20 persones han finalitzat el programa “Aturats de llarga durada”. Aquest programa, que té una durada de 15 mesos, combina la formació i el treball, en l’àmbit de l’atenció sociosanitària a persones dependents. D’aquests 20 participants, 16 han obtingut contractes de feina de sis mesos i el 50% han assolit continuïtat a les empreses que els han contractat.

Aquests programes es gestionen des de l’Espai Municipal d’Ocupació (EMO), que és l’organisme encarregat de donar serveis d’orientació, formació i intermediació a les empreses i persones. El principal objectiu de l’EMO és millorar la ocupabilitat de les persones  i promoure el desenvolupament econòmic i social. Durant el 2013 ha atès un total de 2.419 persones.