Durant el procés de formigonat, que va començar a les nou del vespre i va durar unes cinc hores, només es va rebre la trucada d'un veí. El tinent d'alcalde Joan Pluma ha indicat que, 'per la resta, no s'ha rebut cap altra queixa'. I ha afegit: 'Si això és indicació d'alguna mena, és que la molèstia que hem provocat és molt baixa'.
Dins la campanya de control per mesurar el soroll de les obres del TGV a Girona, Adif ha fet aquesta matinada una prova a la zona del Parc Central. En total, es van instal·lar sis sonòmetres distribuïts pel perímetre de les obres, que havien d'avaluar si els sorolls s'ajustaven al límit establert.
L'objectiu de la prova era evitar les molèsties als gironins en cas que s'haguessin de fer treballs en horari nocturn. Per això, a partir de les nou del vespre, els operaris van començar a formigonar una de les pantalles de la futura estació soterrada.
Abans, durant la jornada de treball habitual, s'havia portat a terme l'excavació del terreny i el muntatge de l'armadura d'acer interior que aguanta l'estructura. El procés de formigonat es va allargar fins a les tres de la matinada, moment en què es van posar en marxa els grups electrògens utilitzats durant la perforació de les pantalles amb màquines hidrofresa.
Tot i que els resultats de les medicions fetes amb els sonòmetres no se sabran fins d'aquí a uns dies, aquest divendres el tinent d'alcalde d'urbanisme de l'Ajuntament, Joan Pluma, ja ha indicat que només s'ha rebut la trucada d'un veí queixant-se. 'Per orientar quin és el grau de molèstia que generen les obres podem dir que a la una i onze minuts de la matinada havia trucat una persona fent observar que s'estaven produint treballs en aquell sector', ha indicat Pluma.
'Per la resta, no hem rebut cap altra queixa', ha afegit el tinent d'alcalde. I ha conclòs: 'I si això és indicació d'alguna mena, ens sembla que la molèstia que hem provocat és molt baixa'.
Pou d'atac i pantalles
En aquests moments, Adif està executant a Girona les obres de construcció del pou d'atac per a la tuneladora -a la zona de Mas Xirgu- i de les pantalles de la futura estació -a l'àrea del Parc Central. Aquests treballs s'emmarquen dins els treballs per construir la línia del TGV a Girona, que tenen un pressupost d'adjudicació de 278,62 milions d'euros (MEUR).
Aquest tram té una longitud total de 3,640 quilòmetres i consta de dos túnels, excavats majoritàriament mitjançant tuneladora. Les obres del TGV a Girona formen part dels treballs de l'alta velocitat entre Barcelona i Figueres, que tenen una inversió global de 4.200 MEUR.