Nadal titlla de «falsa polèmica» la disputa amb Medi Ambient sobre el traçat de la variant de la Bisbal

Publicat el 20 d’abril de 2009 a les 18:11
 
'I, de moment, l'únic autoritzat a parlar serà el nou estudi informatiu de la variant de la Bisbal que a finals de maig sortirà a informació pública', ha comentat el conseller del DPTOP, que ha volgut recordar a IC-V i a la conselleria de Medi Ambient que s'hauran d'esperar a què es completi aquest tràmit per poder pronunciar-se. 'La declaració d'impacte ambiental del departament de Medi Ambient és sempre posterior a l'estudi informatiu i es fa sobre el traçat que ha escollit el DPTOP en nom del Govern', ha reiterat Nadal. 'Per tant, el procediment és aquest. Només quan s'hagi acabat el nou tràmit d'informació pública, que tindrà la variant sud com a preferent, es podrà pronunciar Medi Ambient', ha insistit el conseller.
 
Igualment, Nadal no ha volgut entrar amb polèmiques amb els representants ecosocialistes, que aquest divendres han assegurat que tots els documents que disposen recomanen que la variant de la Bisbal s'ha de fer pel Nord, a Castell d'Empordà. 'No tinc res a dir sobre l'opinió d'un partit polític en concret', ha puntualitzat. 'Els partits no fan informes, els fan els Departaments i, torno a dir, la declaració d'impacte ambiental (DIA) és posterior a l'estudi informatiu del DPTOP, que decideix quin és el traçat. I, sobre aquest traçat, es fa la DIA', ha afirmat el conseller, que ha posat com exemple a seguir els tràmits que s'estan efectuant en el cas de la variant d'Olot.
 
Tardor de 2010
 
Pel que fa a les obres de millora del traçat dels 17 quilòmetres de la C-31 entre la Tallada d'Empordà i Torroella de Fluvià, Nadal ha comentat que els treballs avancen a molt bon ritme i que, si es segueix així, es podrà escurçar el termini de 20 mesos d'execució. Fins al moment, s'ha dut a terme el 50% de les desbrossades i el 10% dels moviments de terres previstos. Així mateix, pel que fa a les estructures, s'ha iniciat l'execució de 9 dels 13 passos superiors projectats. 'Jo crec que les obres podran estar abans del novembre de 2010, potser apretant molt estaran enllestides al setembre de l'any vinent', ha reflexionat en veu alta el conseller del DPTOP durant la visita al futur enllaç de Tor.
 
Els treballs comportaran la formació d'una nova via de 16,8 quilòmetres, més ampla que la carretera actual i que permetrà evitar el pas per l'interior de sis nuclis urbans, amb l'objectiu d'afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit entre l'Alt i el Baix Empordà.
 
Unió de Pagesos
 
Finalment, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques també ha volgut respondre a les crítiques que des d'Unió de Pagesos s'han efectuat els darrers dies contra els plans directors del Pla de l'Estany i del sistema urbà de Girona. Segons UP, 'criminalitzen l'activitat ramadera'. 'Crec que Unió de Pagesos comet un petit error al considerar que qualsevol instrument de planificació territorial està fet i pensat contra la pagesia. Això no és veritat', ha manifestat Nadal. 'I més en el cas dels plans territorials, que el que pretenen és definir aquells àmbits on els espais d'alt valor agrícola són protegits i preservats perquè s'hi pugui continuar l'activitat agrària', ha finalitzat el conseller.