L'estació d'AVE que ha de connectar amb l'aeroport de Girona està més a prop que mai. De fet, les seves obres podrien començar l'any vinent. Ho ha dit el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, durant la inauguració de la 21a edició del congrés internacional d'aviació CONNECT, on participen més de 800 directius de companyies, aeroports i empreses turístiques a Girona.
Nadal ha avançat que el projecte constructiu de la nova estació, que ha de connectar l'aeroport amb l'alta velocitat, ja està "acabat" i que confia que "durant aquest primer semestre el veurem aprovat". A partir d'aquí, el secretari de Mobilitat calcula que les obres, que ha d'executar el Ministeri de Transports, puguin començar ja el 2026. "Seria el moment oportú", ha subratllat Nadal.
En referència a la situació de l'aeroport de Girona, el secretari ha dit que la terminal de Vilobí d'Onyar està "en molt bones condicions", perquè ja actua com a complementària al Prat. Aquí, Manel Nadal ha dit que l'objectiu de la Generalitat és que durant aquest mandat l'aeroport de Girona assoleixi els 2,5 milions de passatgers -és a dir, amb l'horitzó 2028- i ha desitjat que la fira internacional CONNECT serveixi, precisament, per captar noves companyies.
Per últim, el secretari de Mobilitat també ha posat en relleu que, de moment, les tensions entre l'Estat i Ryanair per la política de taxes no s'estan "notant" a Vilobí d'Onyar. "Crec que Aena ja fa una política diversificada entre aeroports grans i petits, encara que si hi hagués una disminució de taxes, segurament hi hauria més facilitats per volar", ha concretat Nadal. Tot i això, el secretari ha dit que tant l'aeroport Girona-Costa Brava com el de Reus "han quedat al marge" de les tensions i les "pressions" que Ryanair manté en altres punts de l'Estat; perquè, de fet, creixen en rutes.