El portaveu, Joaquim Boadas, ha explicat que 'el paisatge, la zona agrícola, la seguretat, el turisme i el comerç de tota la comarca es veurien perjudicats si s'hagués tingut en compte l'opció nord de la variant'. D'aquesta manera, recolzen la decisió del conseller de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP), Joaquim Nadal, que dijous va descartar aquesta opció. La plataforma exposa que l'opció nord hauria fragmentat el territori i aïllat el comerç i el sector turístic de la Bisbal.
Des de la plataforma donen suport a la decisió del conseller Nadal i expliquen que 'no és cert que –la nord- sigui l'opció més barata' perquè si s'hi afegeixen les pèrdues del sector econòmic i la devaluació del terreny per l'impacte mediambiental acaba sent la més cara. Boadas ha exposat que, si haguessin optat per fer passar la variant de la Bisbal pel nord, hi hauria hagut unes pèrdues de fins a 4 MEUR.
El turisme i el comerç són uns sectors estratègics per a la comarca del Baix Empordà i la seva capital, la Bisbal, segons els membres de la plataforma. Per això, defensen que la variant pel sud és l'única manera de garantir la connectivitat i l'enllaç directe amb el comerç i alguns dels hotels de la comarca. Argumenten, en canvi, que l'opció nord 'aïllaria' el nucli comercial i turístic.
Boadas ha recordat que si la variant es fes pel nord hi hauria una zona agrícola que es veuria 'perjudicada'. A més, el traçat passa per uns terrenys inundables que podrien portar problemes de seguretat a la zona. Per tot això, defensen l'opció sud perquè hi ha 'menys impacte paisatgístic' ja que es tracta d'una zona menys delicada.
En la mateixa línia, el gerent de la Unió d'Empresaris d'Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre, Martí Sabrià, ha sentenciat que es tracta d'una infraestructura 'necessària' a causa de la falta de connectivitat a la zona. 'Unes obres que es van començar a pensar el 1981', ha recordat Sabrià, que reclama que, ara que hi ha una zona de pas clara, s'accelerin els tràmits per començar les obres el més aviat possible.
Sabrià també ha dirigit dures crítiques contra algunes entitats i partits polítics, que no s'han involucrat 'mai' en la planificació d'altres infraestructures del mateix tipus com la variant entre Palafrugell i Palamós i, en canvi, s'han oposat a l'opció sud per 'interessos personals'.
Fi del debat
Tant Sabrià com Boadas han exposat que el debat nord-sud ja ha acabat i que només queda definir com serà la variant pel sud. En aquest sentit, han lamentat que hi hagi persones o entitats que encara vulguin reobrir un debat exhaurit. Sabrià ha anunciat que presentaran al·legacions a la variant per assegurar que acaba sent la 'millor opció'.