abertis autopistas ha posat en marxa un projecte d'atenció al client basat en punts d'informació interactius amb l'objectiu de millorar el servei al client i respondre a les necessitats d'informació en temps real. Com a prova pilot, s'han instal·lat tres tòtems a les àrees de servei de Porta de Barcelona (AP-7, Barcelona), la Jonquera (AP-7, Girona) i Altube (AP-68, Àlaba), amb una bona acceptació entre els clients. Al llarg del mes d'octubre es procedirà a la instal.lació de dos punts més a Villacastín (AP-6, Segòvia) i a Sagunt (AP-7, València).
Mitjançant un mapa d'Europa, el client pot navegar fàcilment a través de diferents aplicacions i obtenir informació online sobre l'estat de les carreteres, la previsió meteorològica, els serveis de què disposa cada una de les vies, així com consells de seguretat. A més, els punts d'informació ofereixen la possibilitat de conèixer els diferents llocs d'interès turístic que el client pot trobar durant el seu viatge i a la seva ciutat de destí.
Per a més comoditat, el tòtem permet descarregar, a través de bluetooth, aplicacions per al telèfon mòbil amb la informació turística que més li interessi. Els tòtems estan connectats a un ordinador central des d'on és possible adaptar el seu contingut, de forma intel·ligent, al lloc on es troba.
Cal destacar que el punt d'informació interactiu d'abertis autopistas ha rebut el premi Total Media al millor projecte de canal d'atenció al client, al Saló Internacional de Digital Signage, celebrat al recinte firal madrileny d'Ifema.
Complement a la informació de servei al client
La implantació del punt informació interactiu és una mesura que se suma a d’altres desenvolupades per abertis autopistas orientades a oferir una informació més completa i detallada de l’estat de la xarxa viària, en temps real amb el sistema Infotrànsit, basat en mapes proporcionats per Google Maps i amb informació relativa a l’estat del trànsit, de totes les incidències que puguin produir-se a la xarxa d’autopistes i dels nivells de servei dels diferents trams de la xarxa. El sistema permet visualitzar 19 webcams que mostren l’estat del trànsit en temps real. acesa i aucat han estès aquest sistema al llarg de tota l’autopista AP-7 i a la C-32 entre Mataró i Palafolls i entre Castelldefels i Sitges.
D’altra banda, els nous punts d’informació interactius també complementen el sistema de temps de recorregut que es publica als panells d’informació variable a l’autopista, que ofereixen la durada del trajecte i complementen els avisos que s’ofereixen sobre la situació del trànsit a cada moment.