
Des del mes de desembre del 2009, l’Ajuntament de Girona està portant a terme el Pla de Dinamització comercial i de Serveis, als barris de Santa Eugènia i de Can Gibert del Pla, finançat pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) i amb el Cofinançament del Fons Social Europeu.
Aquest Pla pretén evitar les fugues de compres a altres barris de la ciutat, fomentat que els residents coneguin i apreciïn el seu comerç de proximitat. Des de l’Ajuntament de Girona, juntament amb l’associació de comerciants, s’estan impulsant activitats de dinamització comercial en aquests dos barris. Una d’elles és la gravació d’un anunci promocionant la compra en aquests dos barris.
Avui s’ha celebrat un càsting entre els veïns dels dos barris per escollir els protagonistes de l’anunci que participaran dient la frase principal de l’anunci “El meu barri, la millor botiga”. Entre totes les persones candidates se n’escolliran unes quantes per a protagonitzar les escenes de l’anunci, en sis botigues dels dos barris.
El jurat del càsting ha estat composat per la Sra. Cristina Alsina, juntament amb el Sr José Hernández de l’associació de comerciants de Can Gibert, amb la Sra. Emma Ripalda de l’associació de comerciants de Santa Eugènia, juntament amb la Sra. Dinora Valdivia de l’Associació de veïns.
La participació ciutadana ha estat elevada en els dos barris. A partir de la propera setmana es començarà a preparar la gravació de l’anunci i s’avisarà a les persones escollides per a protagonitzar-lo.