El Govern no mantindrà una Oficina d'Atenció a la Ciutadania (OAC) física a Portbou, a l'Alt Empordà, perquè rep massa poques denúncies. Després d'una prova pilot de tres mesos iniciada el novembre passat, només s'han registrat 27 procediments, vuit de les quals han estat penals. A més, la majoria de les reclamacions han estat per pèrdues d'objectes en altres municipis.
Per tot plegat, des del Govern descarten que es mantingui l'oficina, que havia existit i que es va tancar fa més d'un any. De fet, aquest va ser un dels motius que va portar l'alcalde de la localitat, Gael Rodríguez, a exigir que es tornés a obrir i que es posessin més efectius dels Mossos d'Esquadra al municipi fronterer.
Un cop acabada la prova pilot, se n'ha descartat la reobertura, si bé el Departament d'Interior ha deixat clar que el servei policial serà "dinàmic, amb l’objectiu d'apropar-se als ciutadans". A més, des del Govern assenyalen que intentaran fer els patrullatges a peu en la mesura del que sigui possible, per tal de generar una sensació de proximitat amb els veïns de Portbou. Quant a la recollida de denúncies, s'establirà un horari per tal que els veïns de Portbou puguin presentar-les al municipi.
[plantillavirals]
Tanquen l'oficina dels Mossos a Portbou perquè no rep prou denúncies
Acaba la prova pilot per determinar la seva utilitat amb 27 procediments gestionats des de novembre passat
ARA A PORTADA
Publicat el 08 de febrer de 2024 a les 14:58
Et pot interessar
-
Societat
Un ferit greu i dos lleus en una col·lisió frontal entre dos turismes a l'N-II a Fornells de la Selva
-
Societat
Un taller per a gent gran per evitar estafes virtuals inaugura la Catosfera
-
Societat
Girona es consolida com la capital digital catalana amb la 18a edició de la Catosfera
-
Societat
Un estudi gironí detecta causes hereditàries en un de cada deu joves morts sobtadament
-
Societat
El municipi de la Costa Brava que podria canviar de nom
-
Societat
Troben rates al CAP de Santa Coloma de Farners
