Es tracta d'una ampliació que afecta a construccions que hi ha al costat de l'aeroport i a part de les finques de la zona sud perquè preveu allargar la pista pel sud i ampliar els equipaments i serveis propis de l'aeroport.
El pla especial del sistema general aeroportuari de Girona és el document que traça sobre el terreny les necessitats que es van detectar en el nou pla director de l'aeroport i que perfilarà el creixement i les actuacions que s'hi faran en els pròxims anys. El que ha suspès la comissió d'Urbanisme és l'aprovació inicial d'aquest document a l'espera que presentin l'informe d'impacte ambiental. Es tracta d'un pla que ordena 214 hectà rees que pertanyen a dos municipis, Vilobà d'Onyar i Aiguaviva. 'No l'hem suspès perquè no estiguem d'acord amb el contingut, sinó perquè li falta l'informe ambiental', ha matisat el director general d'Urbanisme, Pere Solà .
Santa Cristina d'Aro
La comissió d'Urbanisme ha aprovat el pla parcial urbanÃstic del sector SUD-16 Molà d'en Reixach-Bernades de Santa Cristina d'Aro. Aquest és un pla que havia portat polèmica perquè la plataforma ecologista 'Salvem Solius' havia expressat el rebuig al pla. Finalment, un cop fetes les modificacions del pla oportunes, Urbanisme ha aprovat el nou pla que preveu que es destinin 12,5 hectà rees a polÃgon industrial. El pla engloba un total de 33 hectà rees de les quals, a banda del polÃgon industrial, en destinaran 13 a espai lliure, 2,5 a equipaments i la resta, 2,5 més a vialitat. Tot i estar aprovat Solà ha especificat que han recomanat a l'Ajuntament de Santa Cristina d'Aro que eixampli el vial d'accés.
Encara a Santa Cristina d'Aro Urbanisme ha suspès aquest dimecres el pla especial en sòl no urbanitzable per a la implantació d'un Pitch and Putt en la finca mas Torrellas. El motiu, ha exposat Solà , és que aquest pla especial no s'ajusta al POUM.
LÃnia de 132 kv entre Serinyà i Vilafant
Urbanisme ha fet l'aprovació inicial del pla especial de la lÃnia d'alta tensió de 132 kv entre Serinyà i Vilafant. Aquesta lÃnia passarà pels municipis de Serinyà , Sant Ferriol, Esponellà , Crespià , Cabanelles, Navata, Ordis, Avinyonet de Puigventós i Vilafant i preveu tenir dos trams. El primer, entre Vilafant i Cabanelles és un traçat que aprofita una altra lÃnia de tensió mentre que el segon tram, des de Cabanelles fins a Sant Ferriol serà de nova construcció. Pel fet que afecta a tants municipis, Solà ha explicat que un cop feta l'aprovació inicial, comença l'exposició pública perquè tant propietaris afectats com ajuntaments puguin fer les seves al·legacions.
La comissió, per la seva banda, ha sol·licitat a l'empresa que promou la lÃnia, Fecsa-Endesa, diversos informes des de varis departaments com l'informe de Cultura, el de Medi Ambient, del ministeri de Foment, de la Diputació de Girona o de carreteres de la Generalitat, entre altres.