Protecció Civil aixeca el confinament a Font de la Pólvora i les Pedreres a través d'un missatge que s'ha enviat per l'aplicació És-Alert poc abans de les sis que ha donat per acabada la mesura de protecció.
Els Bombers han donat per estabilitzat l'incendi de la zona del Polvorí de Girona a tres quarts de cinc de la tarda. Segons informen els Agents Rurals, el foc ha afectat una superfície aproximada d'1,6 hectàrees, segons dades provisionals.
En una piulada, l'alcalde de Girona Lluc Salellas ha agraït la tasca als equips d'emergències, que continuaran remullant la zona per evitar revifades. "Preguem molta precaució avui i cada dia en aquest punt de les Gavarres, i a qualsevol altre de la ciutat", ha demanat Salellas.
El confinament dels barris del Polvorí i les Pedreres
Protecció Civil ha emès una ordre de confinament als telèfons mòbils a les 15.36 hores, a través d'Es-Alert, dirigida als veïns del barri de la Font de la Pólvora i la urbanització de les Pedreres arran de l'incendi que cremava a la zona del Polvorí de Girona.

- Barris afectat per l'incendi al Polvorí
- Guifré Jordán-ACN
L'Ajuntament de Girona ha activat el pla Infocat en fase d'emergència pel foc a la zona del Polvorí i han demanat el confinament a casa als veïns dels barris de les Pedreres i Font de la Pólvora. Recomanen tancar portes i finestres, no sortir al carrer i seguir les indicacions de les autoritats.
📲 Enviament Es-Alert per l'incendi de vegetació a la Font de la Pólvora (Girona)
— Protecció civil (@emergenciescat) July 4, 2025
Ordre de confinament al barri de Font de la Pòlvora i urbanització les Pedreres
Tanqueu portes i finestres, no sortiu al carrer i seguiu les indicacions de les autoritats https://t.co/GvBD9u5tYV pic.twitter.com/SWakYo3X8U
L'incendi de vegetació a la Font de la Pòlvora
El foc s'ha declarat pels volts de dos quarts de tres de la tarda en una zona de vegetació. Els equips d'emergències han treballat per estabilitzar l'incendi de vegetació a la Font de la Pólvora, a Girona. Segons Bombers de la Generalitat, s'han desplaçat 24 unitats, cinc de les quals eren aèries i han fet descàrregues al cap del foc. A la zona també s'hi han desplaçat els Mossos d'Esquadra i efectius de la Policia Municipal.
A Girona (avís 14.34h @112), #bomberscat estem treballant en un incendi de vegetació a la Font de la Pólvora. Ara hi som amb 16🚒, 2🛩️1🚁 pic.twitter.com/zOuBhnSEVX
— Bombers (@bomberscat) July 4, 2025
L'incendi ha evolucionat de forma ascendent i els professionals han treballat amb especial atenció al flanc dret per evitar que les flames es dirigeixin a la zona de la vall.
És una zona on hi ha rostoll i també vegetació. La columna de fum es podia veure des de diversos quilòmetres a la rodona.
Continuem treballant amb 24 dotacions, 5 de les quals aèries. L’incendi evoluciona de forma ascendent en una zona forestal. Els AVA estan fent descàrregues al cap i prioritzem el flanc dret per evitar que s’obri cap a la vall.#bomberscat pic.twitter.com/7jFuGJMWv9
— Bombers (@bomberscat) July 4, 2025