L’any 2018 mentre l’alcalde Pere Rodríguez inaugurava el primer tram de les obres d’integració, ja es reunia amb el secretari d’Estat per cercar el compromís de continuar amb les obres corresponents a la segona fase. Amb això, l’any 2019 es lliurava a l’ajuntament el projecte d’integració corresponent a la segona fase. A partir d’aquí, calia aconseguir un finançament de 2,4 milions d'euros, però la situació política del país, amb molts kilòmetres d’Alta Velocitat per executar i un Adif amb un dèficit enorme, ho feia molt difícil, almenys a curt termini.
Tot i això, no es va deixar mai de treballar per aconseguir el finançament compromès a l’Addenda. És llavors quan l’alcalde va iniciar una nova via de negociació amb el Ministeri fins aleshores no contemplada: havia de ser la Generalitat qui dugués a terme la inversió a càrrec dels pressupostos transferits des de l’Estat a Catalunya en matèria d’infraestructures.
Les converses amb secretaris d’Estat, consellers i secretaris de la Generalitat es van succeir al llarg dels darrers anys fins al 2023, any en què es va acordar que se signaria un nou conveni de finançament de les obres de la fase 2 que permetria la seva execució tot assegurant la viabilitat del sector urbanístic que propiciaria l’execució de la futura 3a fase.
Per avançar els terminis, l’ajuntament es va comprometre a redactar el conveni i a revisar i actualitzar el projecte, fet que ha estat executat durant l’any 2024 i que també serà sotmès a aprovació i informació publica en el mateix ple de desembre. L’import definitiu de les obres incloses les despeses de revisió del projecte i la direcció i coordinació de seguretat i salut pugen a 3.806.756 euros i seran íntegrament finançades a través d’una subvenció nominativa de la Generalitat de Catalunya a l’Ajuntament de Montmeló.
Així doncs, aquest conveni, que se sotmetrà a votació del Plenari, està previst que sigui signat durant el pròxim mes de gener i ha de permetre la licitació de les obres durant el primer semestre de 2025 per així iniciar-les cap al setembre del mateix any. El període d’execució està previst en aproximadament 15 mesos.
Per tant, la signatura d’aquest acord és una fita llargament treballada pels diferents equips de govern municipal des de l’any 2004. Ha inclòs alcaldes, regidors, diputats, tècnics així com la voluntat d’alts càrrecs d’Adif, el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya, però també el suport de la ciutadania de Montmeló i, si bé no finalitza la integració del ferrocarril, sí que n’assegura la consecució, 170 anys després de la seva posada en servei l’any 1854.