L'Estat adjudica per 17 milions d'euros l'obra de la nova estació a Parets

L'estació es configurarà sobre una llosa de 96,5 metres que cobrirà les vies

Imatge virtual de la futura estació
Imatge virtual de la futura estació | Ajuntament de Parets del Vallès
Nació
05 de març de 2024, 10:21
Actualitzat: 10:51h
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 17 milions d'euros les obres de la nova estació de Rodalies a Parets del Vallès. La nova estació estarà integrada per un nou edifici de viatgers, zones verdes, aparcaments i àrees d'esbarjo. 

L'estació es configurarà sobre una llosa de 96,5 metres que cobrirà les vies, aprofitant la trinxera per on passa la línia ferroviària i augmentant l'espai per als serveis entre els quals hi haurà el punt de venda i d'atenció al client, els lavabos i la cafeteria, entre altres.
 
El projecte compta amb una zona d'aparcament i espais reservats per a cotxes elèctrics, persones amb mobilitat reduïda, motocicletes i bicicletes, així com a les connexions de vianants amb el carrer del Pont i l'avinguda Espanya. En aquest darrer cas, l'accés es farà a través d'una nova passarel·la per als vianants, reforçant la permeabilitat entre el nucli antic i el barri de l'Eixample i una millora de la integració urbana, amb la zona de vianants de l'avinguda de l'Estació.

El projecte d'obres ha estat adjudicat a la UTE integrada per les companyies OHLA i Agrupació Guinovart Obres i Serveis Hispània, s'inscriu al conveni subscrit entre Adif, la Generalitat i l'Ajuntament de Parets, per potenciar el transport públic.
 

Imatge virtual de tota l'obra Foto: Ajuntament de Parets del Vallès



El regidor d'Urbanisme de Parets, Lucio Gat, diu que: "l'equip de govern celebra aquesta bona notícia perquè es compleixen els terminis que es van fixar amb el Govern de l'Estat, alhora que es mostra molt satisfet, ja que veurem portar a la realitat de Parets del Vallès la construcció d'una estació de tren moderna, sostenible i integrada a la trama urbana".
 
L'actuació contribueix a la consecució de l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (Indústria, Innovació i Infraestructura), que té entre ells el desenvolupament d'infraestructures fiables, sostenibles, resilients i de qualitat. A més, les obres compten amb finançament europeu del fons Next Generation EU, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).