El consell d’administració del Circuit de Montmeló ha aprovat que la seva gestió estigui en mans Fira de Barcelona per "anar més enllà" del món del motor. Així ho ha dit el director general de la institució ferial, Constantí Serrallonga, aquest dimecres en la presentació de l'acord, fet al recinte automobilístic. A partir de l'1 de gener de 2025 -i per 20 anys- ho farà sota el nom de Fira Circuit.
El director general de Fira de Barcelona ha remarcat “el gran potencial” de l’equipament: “Venim a sumar a un projecte molt viu” i, a la vegada, ha destacat que permet “explorar noves oportunitats”. Serrallonga ha explicat que ara podran incloure el Circuit al seu negoci de salons, amb la voluntat que serveixi de complement a les fires que acullen.
L'entrada de Fira havia de “generar un estalvi” a la Generalitat i alhora “conciliar activitat de més valor” i “connectar més i millor amb el seu entorn”, ha explicat el conseller delegat del Circuit, Oriol Sagrera. En aquesta línia, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, ha suggerit que el Circuit “sigui una plataforma en la reindustrialització, especialment del sector de la mobilitat”. El conseller ha asseverat que l’objectiu és que el recinte “continuï sent un referent de les competicions esportives, mantenir els elements que l’han explicat fins ara”. Torrent ha admès que els resultats del pacte amb Fira de Barcelona no seran imminents, però ha recalcat la necessitat d’un projecte a “mig i llarg termini”.
Mateixa plantilla
L’entrada de Fira de Barcelona al Circuit no suposarà canvis de personal ni de les seves condicions, tot i que hi haurà una subrogació per aquells treballadors que desenvolupin tasques de la nova societat. Actualment, l’equipament esportiu compta amb una cinquantena de treballadors i al voltant d’un 20% seguiran pertanyent al Circuit, encara que es disposa fins a finals d’any per acabar de definir-ho.
L'acord fixa una aportació mínima anual de Fira Circuit de nou milions d’euros el primer any i de 10 el 2026, més un variable en funció dels ingressos -25% fins als 45 milions d’euros d’ingressos i 20% en endavant-. Es tracta d’una fórmula de contracte de 2+18 i no estarà condicionat a la continuïtat de proves com ara la Fórmula 1. En aquest sentit, des del Circuit es mostren confiats que Montmeló segueixi formant part del calendari esportiu.