Un professional de l'Hospital de Granollers guanya un premi internacional d'IA

Eloy Lloveras Gil, especialista en Intel·ligència Artificial (IA) del centre, ha guanyat el primer premi en el prestigiós hackathon internacional d'IA

Eloy Lloveras Gil, especialista en Intel·ligència Artificial
Eloy Lloveras Gil, especialista en Intel·ligència Artificial | Hospital de Granollers
Redacció
26 de març de 2025, 13:48
Actualitzat: 13:48h

L'Hospital General de Granollers celebra l'èxit destacat d'Eloy Lloveras Gil, especialista en Intel·ligència Artificial (IA) del centre, qui ha obtingut el primer premi, juntament amb el seu equip, a l'AI for Connectivity Hackathon II, una competició internacional que reuneix experts en tecnologia i intel·ligència artificial per a desenvolupar solucions innovadores que millorin la connectivitat i l’eficiència de les xarxes a escala global.

Aquest esdeveniment, organitzat per New Native, lablab.ai, Giga i NTT DATA Europe & Latam, va reunir 1.201 participants de 157 equips, que van presentar un total de 62 aplicacions d’IA per abordar desafiaments en infraestructures de telecomunicacions, especialment en zones en desenvolupament.

EneRIC: IA al servei de la connectivitat global

El projecte guardonat, anomenat EneRIC, ofereix una solució innovadora basada en la virtualització de xarxes i l’aplicació d’Intel·ligència Artificial per a facilitar el desplegament de xarxes 5G en zones rurals. Mitjançant l’ús d’algoritmes avançats, EneRIC permet optimitzar els recursos disponibles i garantir una connectivitat més eficient i sostenible, especialment en aquestes regions en desenvolupament on les limitacions d’infraestructura i els costos operatius suposen un gran repte.

Durant el hackathon, l’equip va utilitzar una IA generativa proporcionada pels organitzadors. Tot i això, Eloy Lloveras subratlla que la millor solució per abordar aquest tipus de problema és mitjançant l'aplicació de Deep Learning, ja que permet entrenar el sistema amb més precisió i optimitzar-ne el rendiment per gestionar en temps real fins a 15.000 punts de dades.