El síndic de Mollet ha atès 44 queixes durant el 2024

En concret, l'Oficina del síndic personer va fer un total de 114 actuacions, de les quals 44 han estat queixes i 70 consultes i assessoraments

Presentació de l'informe del síndic
Presentació de l'informe del síndic | Ajuntament de Mollet del Vallès
Redacció
19 de febrer de 2025, 18:37
Actualitzat: 18:41h

Salvador Rovirosa Olivé ha presentat l'informe de la seva activitat durant l'any 2024 en un ple extraordinari que s'ha celebrat aquest dimarts a l'Ajuntament de Mollet. De l'informe en destaquen les 114 actuacions que ha realitzat l'Oficina del síndic personer, un volum similar al de l'any 2023. D'aquestes actuacions, 44 han estat queixes i 70 consultes i assessoraments.

Pel que fa a la tipologia de les queixes rebudes, 20 corresponen a l'àrea de territori (de les que destaquen 6 sobre medi ambient i soroll, 4 sobre manteniment i mobilitat de la via pública i 3 sobre habitatge i obres i llicències urbanístiques), 10 queixes sobre l'administració en general (de les que destaquen 4 relatives a sancions i 3 referents a la responsabilitat patrimonial) i 12 relatives a serveis a les persones (entre elles 5 referents a serveis socials, 3 a informació i atenció ciutadana, 1 a cultura, educació i esports i 1 a la salut pública).

Durant la presentació de l'informe, Salvador Rovirosa Olivé, ha recordat que "la raó primordial d'una sindicatura municipal és la gestió de les queixes sobre la vulneració de drets de la ciutadania per part de l'administració local, però també la prevenció de situacions que puguin provocar aquesta vulneració" i en aquest sentit, per aquest 2025, planteja dues recomanacions "d'una banda, implementar el vot Braille a les eleccions municipals per donar la possibilitat de votar de forma autònoma a les persones invidents i, de l'altra, fraccionar els imports dels dipòsits dels guals a partir d'una determinada quantitat. Donat que les voreres són cada cop més amples i, per tant, els preus dels dipòsits dels guals són cada cop més alts".

Per la seva banda, l'alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio Calé, ha volgut expressar "el meu reconeixement i agraïment a la bona tasca feta durant aquest any. La teva feina és una feina altruista i com a molletana i alcaldessa et dono les gràcies per aquestes hores de dedicació, que demostren el teu compromís amb Mollet i la seva gent". Dionisio també ha volgut "agrair la tasca que duen a terme els més de 500 treballadors de la casa, pels serveis públics que presten cada dia a la ciutadania i que fan possible que donen un gran servei públic a la nostra ciutat".