Un club de la Lliga llança una samarreta feta amb algues per conscienciar sobre el canvi climàtic

El Betis impulsa una campanya amb el patrocinador Forever Green que posa el focus en la cura del medi ambient

Bussos amb la nova camiseta feta d'algues
Bussos amb la nova camiseta feta d'algues | Reial Betis
Redacció
06 de febrer de 2025, 19:37
Actualitzat: 19:41h

El Reial Betis ha dissenyat la primera samarreta feta amb algues. El gerent de la fundació del club, Rafael Muela, ha presentat aquest dijous la nova equipació en el marc d'una campanya divulgativa amb el lema "Sense blau no hi ha verd". L'objectiu és visibilitzar la catàstrofe ambiental que suposa la invasió descontrolada de l'alga asiàtica Rugulopteryx Okamurae a les costes andaluses del mar Mediterrani i l'Oceà Atlàntic.

Així, la presentació de la nova samarreta ha tingut lloc el matí d'aquest dijous en un vaixell a les aigües de Tarifa, on un equip de bussejadors han extret les samarretes de forma simbòlica. I és que, només en un any, s'han retirat 11.000 tones de l'espècie invasiva en aquesta localitat.

Per alertar de la gravetat del problema i conscienciar els aficionats del futbol de la crisi mediambiental, el Reial Betis i Hummel s'han unit a la xarxa d'impacte Parley For The Oceans i a la marca de teixits Pyratex per confeccionar la nova peça a partir d'algues, a més de plàstics reciclats recollits de l'oceà que complementen la premsa.

El club, mitjançant un comunicat, reafirma així el seu compromís amb la denominada Economia Blava, alienant-se de forma directa amb un dels Objectes de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030 de l'ONU, concretament amb el número 14 titulat Vida Submarina, la finalitat principal del qual és protegir la biodiversitat i recursos marins i aquàtics.

El pròxim diumenge 16 de febrer serà quan el primer equip estreni la peça per enfrontar-se a la Reial Societat. La campanya s'emmarca a la plataforma Forever Green, una iniciativa ja llançada per l'equip fa quatre banys.