L'Eurocambra ha aprovat aquest dimarts la nova llei que regula les infraestructures de combustibles alternatius a partir del 2026. L'objectiu és garantir que hi hagi un punt de recàrrega per a cotxes elèctrics cada 60 quilòmetres a les grans carreteres europees.
Una vegada el Consell Europeu hagi donat el vistiplau a la normativa, amb qui el Parlament Europeu ja va pactar el text, la llei entrarà en vigor en sis mesos. La legislació forma part del paquet Fit for 55, el pla de la Unió Europea per reduir, pel cap baix, un 55% les emissions de gasos d'efecte hivernacle el 2030.
La llei, però, no només afecta els cotxes elèctrics, sinó també els camions i els busos elèctrics. Es preveu que aquesta mena de vehicles tinguin punts de recàrrega cada 120 quilòmetres i estacions d'hidrogen almenys cada 200 quilòmetres. De fet, el socialdemòcrata Petar Vitanov, ponent de l'Eurocambra pel text, ha assegurat que "les noves normes permetran desplegar una xarxa de recàrrega més àmplia que serà tan fàcil de fer servir com les benzineres tradicionals".
[noticiadiari]2/254424[/noticiadiari]
Així mateix, les estacions de servei per recarregar vehicles elèctrics hauran de permetre un pagament simple, mitjançant targeta de crèdit o dispositius contactless. Tot i això, per fer el pagament no caldrà estar subscrit a cap de les companyies que ofereixin el servei. Amb tot, els preus s'hauran de donar per quilowatts, quilograms o minuts. Per facilitar el procediment als consumidors, els eurodiputats també han aprovat crear un portal informatiu sobre combustibles alternatius abans del 2027. Aquest portal serà clau perquè oferirà dades sobre la disponibilitat, el temps d'espera i els preus de les electrolineres.
Arran de la disputa per la prohibició de la venda de cotxes de benzina i dièsel a partir del 2035, la mobilitat elèctrica no s'atura de créixer i de cada vegada són més les persones que opten per alternatives als cotxes de combustió, com ara els vehicles cent per cent elèctrics. Actualment, aquests usuaris es trobaven amb la controvèrsia que hi havia pocs punts de recàrrega als carrers i les grans carreteres, però amb la nova normativa aprovada aquest dimarts per l'Eurocambra es preveu posar fi a aquesta problemàtica.
Electrolineres cada 60 quilòmetres: la nova aposta per a les grans carreteres
L'Eurocambra aprova la llei que regula les infraestructures de combustibles alternatius a partir del 2026
ARA A PORTADA
-
Ajuts de 600 euros per canviar a una moto elèctrica: la nova aposta de Collboni en mobilitat David Cobo
-
Descobreixen una formiga paràsita que manipula les obreres perquè matin la seva reina i treballin per ella Redacció
-
-
-
Junts s'absté «in extremis» i frena la maniobra del PP per allargar la vida de les nuclears Guillem Delso
Publicat el 11 de juliol de 2023 a les 15:07
Actualitzat el 11 de juliol de 2023 a les 15:36
Et pot interessar
-
Energia
El futur de les nuclears, a debat: què s'hi juga Catalunya?
-
Energia
Les elèctriques avisen que si tanca Almaraz el parc nuclear català perdrà «competitivitat»
-
Energia
La comunitat de regants i la patronal fotovoltaica celebra l’aprovació del nou decret sobre renovables
-
Energia
Catalunya regula per primer cop les comunitats energètiques i les bateries per a l’emmagatzematge d’electricitat
-
Energia
Daniel Pérez, director de l'Energètica: «La desconnexió nuclear a Catalunya podria decidir-se en 2 o 3 anys»
-
Energia
El Govern posa data límit per pagar tots els ajuts a la instal·lació de plaques solars amb fons Next Generation
