L'Eurocambra ha aprovat aquest dimarts la nova llei que regula les infraestructures de combustibles alternatius a partir del 2026. L'objectiu és garantir que hi hagi un punt de recàrrega per a cotxes elèctrics cada 60 quilòmetres a les grans carreteres europees.
Una vegada el Consell Europeu hagi donat el vistiplau a la normativa, amb qui el Parlament Europeu ja va pactar el text, la llei entrarà en vigor en sis mesos. La legislació forma part del paquet Fit for 55, el pla de la Unió Europea per reduir, pel cap baix, un 55% les emissions de gasos d'efecte hivernacle el 2030.
La llei, però, no només afecta els cotxes elèctrics, sinó també els camions i els busos elèctrics. Es preveu que aquesta mena de vehicles tinguin punts de recàrrega cada 120 quilòmetres i estacions d'hidrogen almenys cada 200 quilòmetres. De fet, el socialdemòcrata Petar Vitanov, ponent de l'Eurocambra pel text, ha assegurat que "les noves normes permetran desplegar una xarxa de recàrrega més àmplia que serà tan fàcil de fer servir com les benzineres tradicionals".
[noticiadiari]2/254424[/noticiadiari]
Així mateix, les estacions de servei per recarregar vehicles elèctrics hauran de permetre un pagament simple, mitjançant targeta de crèdit o dispositius contactless. Tot i això, per fer el pagament no caldrà estar subscrit a cap de les companyies que ofereixin el servei. Amb tot, els preus s'hauran de donar per quilowatts, quilograms o minuts. Per facilitar el procediment als consumidors, els eurodiputats també han aprovat crear un portal informatiu sobre combustibles alternatius abans del 2027. Aquest portal serà clau perquè oferirà dades sobre la disponibilitat, el temps d'espera i els preus de les electrolineres.
Arran de la disputa per la prohibició de la venda de cotxes de benzina i dièsel a partir del 2035, la mobilitat elèctrica no s'atura de créixer i de cada vegada són més les persones que opten per alternatives als cotxes de combustió, com ara els vehicles cent per cent elèctrics. Actualment, aquests usuaris es trobaven amb la controvèrsia que hi havia pocs punts de recàrrega als carrers i les grans carreteres, però amb la nova normativa aprovada aquest dimarts per l'Eurocambra es preveu posar fi a aquesta problemàtica.
Electrolineres cada 60 quilòmetres: la nova aposta per a les grans carreteres
L'Eurocambra aprova la llei que regula les infraestructures de combustibles alternatius a partir del 2026
ARA A PORTADA
-
Onada de calor? Catalunya afronta 10 dies de temperatures molt per sobre de les habituals Arnau Urgell i Vidal
-
Calor nocturna: quina diferència hi ha entre nits tropicals, tòrrides i roents? Arnau Urgell i Vidal
-
-
Collserola recuperarà 150 hectàrees de conreus per protegir-se dels grans incendis forestals Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el 11 de juliol de 2023 a les 15:07
Actualitzat el 11 de juliol de 2023 a les 15:36
Et pot interessar
-
Energia La primera hidroelèctrica recuperada per la Generalitat subministra energia a depuradores
-
Energia La nuclear d'Ascó escalfa l'Ebre per sobre dels límits de manera reiterada
-
Energia Les renovables no poden ser moneda de canvi
-
Energia El parc solar més gran de les comarques gironines: 10 anys de tràmits, 9 mesos d'obres
-
Energia El Govern retira el decret de renovables per evitar una derrota al Parlament
-
Energia Catalunya només té el 25% de les renovables necessàries el 2030