Octubre arriba al seu equador amb temps estable i clima agradable. Després d'uns dies de sol i temperatures a l'alça, es preveu que la jornada de dijous es mantingui en la mateixa línia. El dia estarà marcat per alguns núvols al litoral que es dispersaran de cara a la tarda.
Al matí, la nuvolositat serà més present al litoral, al prelitoral i en alguns sectors de la Catalunya Central, però a partir del migdia els núvols disminuiran. El temps serà més estable al Pirineu, al Prepirineu i a les comarques de Ponent, on el cel es mantindrà serè durant tot el dia. Aquestes zones gaudiran, per tant, d’una jornada més assolellada en comparació amb els sectors del litoral i prelitoral.
Pel que fa a les precipitacions, no es descarta algun plugim feble i dispers al litoral i prelitoral, especialment al sector sud i durant la primera meitat de la jornada. En general, però, les precipitacions seran poc destacables.
Quant a les temperatures, tant les mínimes com les màximes experimentaran un lleuger descens en conjunt. Així, l’ambient serà una mica més fresc a bona part del territori, en una jornada marcada per la variabilitat dels núvols i una estabilitat atmosfèrica més acusada a les zones de l’interior occidental i de muntanya.
I el cap de setmana?
Tot i que la setmana ha començat amb bon temps, es preveu que de cara al cap de setmana arribin pluges a tot el país a partir de dissabte i es quedin durant tot diumenge i fins dilluns. A més, l'arribada de precipitacions farà baixar les temperatures arreu del territori.

