La jubilació suposa per a moltes persones l'arribada d'una etapa de llibertat i tranquil·litat. Per a altres, una caiguda del nivell de vida que, més que agradable, pot ser problemàtica. En aquest sentit, entenent que les generalitzacions no acostumen a ser recomanables, l'Índex Global de Jubilació elaborat per la revista International Living selecciona els millors països per viure com a jubilat o jubilada.
En l'edició de 2024, destaquen els països d'arreu on es pot viure de manera més saludable i feliç. Encapçala la llista Costa Rica, gràcies al clima tropical, l'extensa natura, el baix cost de vida i l'amabilitat de la seva gent. La segueix Portugal, més a prop de Catalunya, que destaca per la seva rica gastronomia, cultura i història, així com l'alta seguretat i la xarxa d'infraestructures de la qual disposa. Tanca el podi Mèxic, també amb un cost de vida assequible i una cultura única.
El top 10 acaba d'estar format per Panamà, Espanya, l'Equador, Grècia, Malàisia, França i Colòmbia. I, si no es vol marxar de Catalunya, el portal Idealista ha determinat quina és la millor ciutat del país per passar la jubilació. Es tracta de Sitges, "un oasi de tranquil·litat i cultura" que permet aconseguir una vida calmada i còmoda.
Els 10 millors països per passar la jubilació, segons «International Living»
Internacional
A ambdues bandes de l'Atlàntic, l'Índex Global de Jubilació determina els indrets ideals per viure aquesta etapa de llibertat
- Una platja envoltada de muntanyes a Costa Rica | Unsplash -
- | Unsplash
ARA A PORTADA
-
-
Política ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N Neus Climent / Agències
-
Política Colau formalitza l'oferiment a Rufián per «sumar el seu lideratge» al Front Ampli Pau Espí Solé
-
Política El PSOE estudia presentar-se conjuntament amb les esquerres per disputar el Senat al PP Bernat Surroca Albet
-
Política Junts avança en la reconstrucció de l'espai convergent: acord amb el partit de Marta Pascal Oriol March
Publicat el
21 d’abril de 2024 a
les 08:40
Actualitzat el
15 de maig de 2024 a les
12:34
Et pot interessar
-
Internacional
Per què els diem extrema dreta?
-
Internacional
Gir a la dreta a l'Amèrica Llatina
-
Internacional
Quebec, a un pas de reobrir el debat sobre la independència
-
Internacional
Flávio Bolsonaro guanya a Lula i frega el 50% dels vots a la primera volta de les eleccions del Brasil
-
Internacional
La tempesta perfecta que amenaça d’enfonsar Trump
-
Internacional
Un avió en direcció a Israel aterra d'emergència després que el copilot hagi apunyalat el pilot
