Corea del Sud està de dol després que unavió amb 181 persones a bord s'hagi accidentat aquest diumenge quan intentava aterrar a l'aeroport de Muan. Els serveis d'emergències només han pogut rescatar dues persones amb vida, en el que és el segon pitjor sinistre aeri dels darrers 10 anys, des del 2015. I és que, traient els avions sabotejats, només l'accident de Lion Air a Indonèsia va ser més mortífer, amb 189 víctimes.
En tot cas, estan lluny de ser els més greus de la història de l'aeronàutica pel que fa als morts que viatjaven a l'interior dels avions. És a dir, sense tenir en compte atemptats terroristes com el de l'11-S ni atacs militars. De fet, el pitjor es va produir a l'aeroport de Tenerife el 1977, ja que va involucrar dues aeronaus.
Una amenaça terrorista a l'aeroport de Gran Canària que va obligar a desviar masses vols, la boira densa i diversos errors humans greus van provocar que un avió de la companyia neerlandesa KLM i un de l'americana Pan Amvan col·lidir quan el primer va iniciar la carrera per a l'enlairament mentre el segon encara era a la pista. El balanç final de víctimes mortals va ser de 583 entre els dos avions i va trastocar la societat espanyola, estatunidenca, neerlandesa i internacional.
El segueixen pel que fa al nombre de morts l'accident del vol 123 de Japan Airlines de Tòquio a Osaka, al Japó, que va provocar la defunció de 520 persones el 1985 per culpa d'un manteniment insuficient; la col·lisió a l'aire entre dos avions de Saudi Arabian Airlines i Kazakhstan Airlinesa l'Índia per culpa d'una mala comunicació amb la base de control (349 morts en total); i el vol 981 de Turkish Airlines entre Istanbul i Londres amb escala a París del 1974 on van morir 346 persones per un error mecànic.