Aterra a Barcelona la jove catalana alliberada després de set anys de presó a Oman

Fàtima Ofkir, de l'Hospitalet de Llobregat, ha passat set anys en un centre penitenciari de dones per una condemna de tràfic de drogues

Fàtima Ofkir
Fàtima Ofkir | Europa Press | ACN
Redacció
30 de març de 2025, 11:45
Actualitzat: 11:50h

La jove catalana Fàtima Ofkir, alliberada després de set anys de presó a Oman, ha aterrat aquest diumenge al matí a l'aeroport de Barcelona, enmig de l'expectació de familiars i amics. Ofkir va ser detinguda l'any 2018 amb només 18 anys i estava complint una sentència de cadena perpètua per tràfic de drogues.

El sultà d'Oman l'ha amnistiat coincidint amb la fi del Ramadà i la veïna de l'Hospitalet de Llobregat ha pogut tornar a casa. El ministre d'Exteriors, UE i Cooperació, José Manuel Albares, ha agraït la "humanitat" del sultà i ha assenyalat que s'ha gestionat una arribada "discreta" de la Fàtima. "Ara ha de poder reprendre la privacitat, la normalitat de la seva vida", ha assenyalat Albares en una entrevista a Catalunya Ràdio.

El ministre d'Exteriors ha precisat que la jove catalana ha aterrat a les 07.25 hores al Prat i que està "bé i emocionada". "Ja s'ha trobat amb familiars i amics, i hem gestionat que pogués passar per una zona discreta de l'aeroport. El més important ara és que pugui tornar a la normalitat al més aviat possible", ha insistit Albares.

El ministre ha tornat a agrair el "gest" del sultanat d'Oman i les "nombroses" gestions diplomàtiques per aconseguir l'alliberament de Fàtima Ofkir, arrestada el 2018 després de ser enxampada amb set quilos de morfina en un hotel de Masqat, la capital d'Oman. "Era una persona molt jove i a vegades es poden cometre errors. Però el més important és que ara té l'indult i que la condemna ha acabat", ha valorat el titular d'Exteriors, UE i Cooperació.