Almenys 14 persones han mort per la caiguda de la cabina d'un telefèric a la regió del Piemont, al nord d'Itàlia. L'última actualització, a primera hora de la nit de diumenge, ha estat la pèrdua de la vida d'un dels nens que es trobava en estat crític. L'incident s'ha produït aquest diumenge al migdia al transbordador aeri Stresa-Mottarone (1.491 metres), a tocar del llac Maggiore i de la frontera amb Suïssa.
Segons les primeres informacions, sembla que hauria cedit el cable principal del telefèric –a només 300 metres de l'estació terminal- i la cabina s'ha precipitat pel pendent de la muntanya fins a quedar aturada en una zona boscosa. La cabina ha quedat totalment destruïda i el balanç provisional és de 12 morts, segons el Cos Nacional de Salvament Alpí. També hi havia dos nens, de 9 i 5 anys, ferits crítics i traslladats en helicòpter a l'hospital Reina Margarita de Torí. Un d'ells ha mort al vespre de diumenge.
"Amb profund dolor m'han informat del tràgic accident al telefèric Stresa-Mottarone. Expresso el condol de tot el govern a les famílies de les víctimes, i amb un pensament especial per als dos nens ferits crítics i els seus familiars", ha assenyalat el primer ministre italià, Mario Draghi, en unes declaracions recollides per l'agència de notícies Ansa.
Un camió de Bombers que es desplaçava al lloc del sinistre s'ha accidentat i ha bolcat, però no s'han hagut de lamentar ferits. El telefèric Stresa-Mottarone es va reobrir l'agost del 2016 després d'unes obres de modernització i millora que van costar 4 milions d'euros. Amb les restriccions de mobilitat per la pandèmia, havia tornat a funcionar tot just fa un mes, el 24 d'abril.
Almenys 14 morts per la caiguda de la cabina d'un telefèric al nord d'Itàlia
L'incident s'ha produït al transbordador aeri Stresa-Mottarone i hi ha també dos nens ferits crítics
- La cabina del telefèric Stresa-Mottarone, totalment destruïda després de la caiguda -
- Cos Nacional de Salvament Alpí (CNSAS)
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos Bernat Surroca Albet
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
Publicat el
23 de maig de 2021 a
les 14:37
Et pot interessar
-
Internacional
Trump respon al Tribunal Suprem amb un aranzel global del 10%
-
Internacional
Deixen en llibertat l'expríncep Andreu d'Anglaterra després d'onze hores detingut
-
Internacional
Entre la tolerància i la prohibició: què fan els països europeus amb el burca?
-
Internacional
Mor el reverend Jesse Jackson, històric líder del moviment per als drets civils als Estats Units
-
Internacional
Obama diu que els extraterrestres «són reals»: «És el primer que vaig preguntar a la Casa Blanca»
-
Internacional
I la dreta europea, com s'ho fa amb els ultres?
