L'ex-vicepresident de la Comissió Europea, Joaquin Almunia, ha assegurat aquest vespre en una conferència a l'Ateneu Barcelonès que la preocupació de Brussel·les per Syriza o Podem és relativa. I ha insistit que la “veritable” preocupació són els partits d'extrema dreta que estan agafant força arreu dels estats europeus.
“A Hongria treu molts vots un partit obertament nazi, i als països escandinaus o a Holanda o a Bèlgica, creixen formacions xenòfobes, aquesta és la preocupació principal: els populismes més de dreta que no pas és de l'espectre d'esquerra”, ha afegit en relació a formacions com Syriza o Podem.
“Sobre Grècia, la situació és preocupant perquè la situació és extraordinàriament difícil. A Espanya també ho és, però no tant. Queda feina per endavant per refer un mínim l'economia, però preocupa més el radicalisme de dretes”, ha afegit.
Pel que fa el procés català, Almunia ha evitat ficar-se en llibres de cavalleries. En aquest sentit, ha assegurat que “no sap quants exemples d'eleccions plebiscitàries s'han registrat a la història”. En tot cas, ha demanat a Brussel·les “respecte” pels processos polítics sempre i quan també “es respectin les regles democràtiques”.
Almunia: «Europa està més preocupada per l'extrema dreta que per Syriza o Podem»
L'ex-vicepresident de la Comissió Europea assegura que “no recorda cap elecció que sigui plebiscitària” però demana “respecte” als processos ajustats a la llei
Ara a portada
-
Societat Javier Cercas: «Francesc era un home en lluita ferotge amb ell mateix» Pep Martí i Vallverdú
-
-
-
Política Laure Vega, el lideratge emergent de la CUP que s'asseu a la taula amb el Govern Sara Escalera
-
Societat La Moreneta surt en processó per primer cop aquest segle davant milers de persones a Montserrat Redacció
Publicat el 29 de gener de 2015 a les 20:14
Et pot interessar
-
Internacional Caos al Canadà: diversos morts i ferits en un atropellament massiu a Vancouver
-
Internacional Se suïcida Virginia Giuffre, una de les principals supervivents d'abusos sexuals d'Epstein
-
Internacional Per què la Guàrdia Suïssa és l'única que pot «protegir» el Papa?
-
Internacional Trump i Zelenski es reuneixen a Roma: una «bona» trobada que pot ser «històrica»