El president dels Estats Units, Joe Biden, ha amenaçat el primer ministre d'Israel, Benjamin Netanyahu, amb variar la postura dels Estats Units sobre Gaza després de l'atac de l'exèrcit israelià que va suposar la mort de set cooperants de l'organització World Central Kitchen.
Biden ha parlat aquest mateix dijous per telèfon amb Netanyahu, conversa durant la qual ha "emfatitzat" que els atacs a treballadors humanitaris i la situació humanitària general a la franja són "inacceptables", segons la Casa Blanca.
També "ha deixat clar" que Israel ha "d'anunciar i implementar" passes "específiques, concretes i mesurables" per variar la situació i l'ha advertit que la postura dels EUA sobre el conflicte la determinarà l'acció "immediata" d'Israel sobre aquestes passes.
En concret, Biden ha reclamat a Netanyahu que implementi iniciatives per "evitar danys civils, patiment humanitari i la seguretat dels cooperants". També ha subratllat que un alto el foc immediat és "essencial" per "estabilitzar i millorar" la situació i protegir "persones innocents".
Durant la conversa tots dos líders també han parlat de les amenaces iranianes contra Israel i els israelians. Biden ha deixat clar que els Estats Units, donen suport ferm a Israel a l'hora d'encarar aquestes amenaces.
[plantillagaza]
Biden demana a Netanyahu un alto el foc immediat i avisa que el seu suport a la guerra perilla
El possible canvi de postura del president nord-americà arriba després de l'assassinat de set treballadors i treballadores humanitàries de l'ONG World Central Kitchen

- Joe Biden i Beniamin Netanyahu a Tel Aviv. -
- europa press
Ara a portada
Publicat el 04 d’abril de 2024 a les 21:01
Et pot interessar
-
Internacional Una processó porta el fèretre del papa Francesc a la basílica de Sant Pere
-
Internacional El fèretre del papa Francesc arriba a la basílica de Sant Pere del Vaticà
-
Internacional Per què es diu conclave? L'origen etimològic de l'esdeveniment clau al Vaticà
-
Internacional El funeral del papa Francesc serà dissabte al matí a la plaça de Sant Pere