[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yWAbRtmrqek[/youtube]
L'exprimer ministre britànic, Tony Blair, ha demanat perdó per acceptar les dades "errònies" dels serveis d'intel·ligència que el van portar a participar en la invasió de l'Iraq el 2003 i que ha admès com una possible causa de la posterior aparició del grup terrorista Estat Islàmic. Tot i això Blair s'ha negat a disculpar-se per eliminar del poder al dictador Saddam Hussein.
En una entrevista a la cadena britànica CNN ha reconegut que és impossible que "els que vam expulsar Sadam no tinguem part de culpa en la situació actual". "Quan penso en com s'ha desenvolupat el conflicte a Síria, en el qual han mort milers de persones... Occident ha de responsabilitzar-se del que ha succeït . No hem mogut un dit", ha sentenciat.
Tot i que ha admès els errors en la invasió de l'Iraq, l'exprimer ministre britànic ha subratllat que altres actuacions internacionals posteriors tampoc han donat bons resultats.
Blair demana perdó per la informació «errònia» que va portar a la invasió d'Iraq
L'exprimer ministre britànic vincula la guerra a l'aparició de l'Estat Islàmic
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’octubre de 2015 a les 18:08
Et pot interessar
-
Internacional L'OTAN lloa Trump malgrat les amenaces a Espanya
-
Internacional La UAB es desperta amb piquets que bloquegen els accessos per carretera, tren i a facultats per la vaga per Palestina
-
Internacional Trump amenaça Espanya amb nous aranzels si no compleix amb el 5% del PIB en defensa
-
Internacional «És impossible parlar d'acord de pau entre Israel i Hamàs, és una treva»
-
Internacional L'expresident francès Sarkozy entrarà a la presó el 21 d'octubre
-
Internacional Trump anuncia una segona fase de pau a Gaza enmig de ferides pendents de curar