[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yWAbRtmrqek[/youtube]
L'exprimer ministre britànic, Tony Blair, ha demanat perdó per acceptar les dades "errònies" dels serveis d'intel·ligència que el van portar a participar en la invasió de l'Iraq el 2003 i que ha admès com una possible causa de la posterior aparició del grup terrorista Estat Islàmic. Tot i això Blair s'ha negat a disculpar-se per eliminar del poder al dictador Saddam Hussein.
En una entrevista a la cadena britànica CNN ha reconegut que és impossible que "els que vam expulsar Sadam no tinguem part de culpa en la situació actual". "Quan penso en com s'ha desenvolupat el conflicte a Síria, en el qual han mort milers de persones... Occident ha de responsabilitzar-se del que ha succeït . No hem mogut un dit", ha sentenciat.
Tot i que ha admès els errors en la invasió de l'Iraq, l'exprimer ministre britànic ha subratllat que altres actuacions internacionals posteriors tampoc han donat bons resultats.
Blair demana perdó per la informació «errònia» que va portar a la invasió d'Iraq
L'exprimer ministre britànic vincula la guerra a l'aparició de l'Estat Islàmic
ARA A PORTADA
-
-
El Govern demana que el Papa inclogui el català en la benedicció de la torre de la Sagrada Família Lluís Girona Boffi
-
Pressió de Junts a Illa i de Junqueras a Omella per aconseguir més català del Papa Oriol March | Lluís Girona Boffi
-
Catalunya i Canàries pagaran 5 milions d'euros per la visita del Papa i Madrid només cedirà espais Redacció
-
Publicat el
25 d’octubre de 2015 a
les 18:08
Et pot interessar
-
Internacional
Putin, un tsar amb peus de fang (II)
-
Internacional
Escòcia: l'SNP busca ser-ne més per tornar a votar
-
Internacional
El parlament d'Escòcia reclama al govern britànic un nou referèndum d’independència
-
Internacional
Mor l'autor d'un tiroteig prop de la Casa Blanca després d'un foc creuat amb les forces de seguretat
-
Internacional La Flotilla demana l’alliberament dels activistes detinguts per Israel
-
Internacional La Unió Europea avala l'acord comercial amb els Estats Units i retirarà els aranzels a la majoria dels béns industrials
