[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yWAbRtmrqek[/youtube]
L'exprimer ministre britànic, Tony Blair, ha demanat perdó per acceptar les dades "errònies" dels serveis d'intel·ligència que el van portar a participar en la invasió de l'Iraq el 2003 i que ha admès com una possible causa de la posterior aparició del grup terrorista Estat Islàmic. Tot i això Blair s'ha negat a disculpar-se per eliminar del poder al dictador Saddam Hussein.
En una entrevista a la cadena britànica CNN ha reconegut que és impossible que "els que vam expulsar Sadam no tinguem part de culpa en la situació actual". "Quan penso en com s'ha desenvolupat el conflicte a Síria, en el qual han mort milers de persones... Occident ha de responsabilitzar-se del que ha succeït . No hem mogut un dit", ha sentenciat.
Tot i que ha admès els errors en la invasió de l'Iraq, l'exprimer ministre britànic ha subratllat que altres actuacions internacionals posteriors tampoc han donat bons resultats.
Blair demana perdó per la informació «errònia» que va portar a la invasió d'Iraq
L'exprimer ministre britànic vincula la guerra a l'aparició de l'Estat Islàmic
ARA A PORTADA
Publicat el 25 d’octubre de 2015 a les 18:08
Et pot interessar
-
Internacional
Maduro es declara innocent davant del tribunal de Nova York: «Estic segrestat»
-
Internacional
L'ONU avisa que la intervenció dels EUA per capturar Maduro contravé el dret internacional
-
Internacional
Maduro contracta l'advocat de Julian Assange per la seva defensa davant el tribunal a Nova York
-
Internacional
Un jove català, entre els morts en l'incendi de Cap d'Any a Suïssa
-
Internacional
Delcy Rodríguez, nova presidenta, intenta mantenir unit el chavisme i aplacar amb una «agenda de cooperació» a Trump
-
Internacional
Trump no s'atura i ja mira a Groenlàndia: «La necessitem»
