La Comissió Europea presentarà aquest dimecres les seves opcions per fer front a la crisi energètica, agreujada per la guerra a Ucraïna. Entre aquestes, s'hi inclou la possibilitat de posar límits al preu del gas i l'electricitat, així com mesures per frenar l'augment del preu de la llum per als consumidors.
Es tracta d'algunes mesures que ja han demanat països com Espanya, França, Itàlia o Bèlgica, però que generen resistència en un gruix important dels estats membres. Alemanya, els Països Baixos i els països nòrdics rebutgen imposar límits als preus. Concretament, el canceller alemany, Olaf Scholz, ha insistit aquest dimarts a rebutjar l'embargament energètic a Rússia perquè considera que les sancions han de ser "sostenibles" a llarg termini.
"En matèria de seguretat energètica i neutralitat climàtica, buscarem posar límits als preus del gas i de l'electricitat i mitigar l'augment del preu de l'electricitat per als consumidors", ha anunciat el vicepresident de la Comissió Europea, Maros Sefcovic després de la reunió dels ministres d'assumptes europeus celebrada aquest dimarts a Brussel·les.
[plantillaucraina]
Brussel·les proposarà posar límits al preu del gas i l'electricitat
La Comissió Europea vol impulsar compres conjuntes als mercats internacionals i mesures per frenar l'augment del preu de la llum per als consumidors
- Planta de gas russa -
- Europa Press
- Consum energètic -
- Àlex Marin
ARA A PORTADA
Publicat el
22 de març de 2022 a
les 18:09
Et pot interessar
-
Internacional
L'Iran llança un atac amb míssils contra Israel després dels bombardejos sobre Beirut
-
Internacional
L’herència d’Emmanuel Macron
-
Internacional
Israel i el Líban firmen un alto el foc després de l'ultimàtum de Trump a Netanyahu
-
Internacional
Putin, un tsar amb peus de fang (II)
-
Internacional
Escòcia: l'SNP busca ser-ne més per tornar a votar
-
Internacional
El parlament d'Escòcia reclama al govern britànic un nou referèndum d’independència
