Desesperació a Rússia per evitar la guerra: cerca massiva de «com trencar-se un braç» a Google

Els ciutadans busquen les fórmules per evitar formar part de la "mobilització parcial" anunciada per Putin

  • Els fets s'han produït davant l'ambaixada russa -
Publicat el 21 de setembre de 2022 a les 16:20
La "mobilització parcial" anunciada per Vladímir Putin ha generat pànic entre els russos. Si primer eren els bitllets d'avió esgotats per abandonar el país, ara l'eina Google Trends ha revelat algunes de les cerques més surrealistes dels ciutadans per intentar evitar ser mobilitzats per anar a la guerra a Ucraïna.

Un dels missatges més buscats no sorprèn i és "com sortir de Rússia". I és que no és senzill, ja que l'espai aeri amb Europa està tancat i les poques vies d'escapament se situen a Turquia, Armènia i Geòrgia. Segons el mitjà Mozhem Obyasnit, format per dissidents russos, els principals interessats en abandonar el país són els que viuen a la regió de Khabraovsk, prop de la frontera amb la Xina.
 
Altres cerques són encara més surrealistes. "Com trencar-se un braç" ha registrat un pic de cerques ja des de les últimes hores d'aquest dimarts i durant aquest dimecres, tant abans com després del discurs del president rus. "Peus plans", "nivells d'invalidesa" o "quants fills necessites per no anar a l'exèrcit" també semblen uns possibles motius per evitar anar a la guerra.

Així doncs, sembla que el missatge de calma de l'executiu rus recordant que només els reservistes, principalment aquells amb experiència, serien cridats a files, no hauria estat efectiu per controlar la ciutadania russa. La "mobilització militar" parcial de la població és la resposta de Putin a la contraofensiva ucraïnesa, que ha sorprès les forces armades invasores.

[noticiadiari]2/239313[/noticiadiari]
Per altra banda, l'escalada militar de Rússia ha tornat a posar sobre la taula l'ús d'armament nuclear. Putin ha amenaçat Occident d'utilitzar els seus míssils de destrucció massiva en el moment que el seu territori es vegi amenaçat de manera clara "per l'OTAN". En el missatge televisat en què ha anunciat la "mobilització militar" parcial de la seva població, Putin ha assenyalat els països occidentals com els responsables de l'escalada del conflicte. També ha afirmat que "volen destruir Rússia" i "sotmetre-la a un xantatge nuclear".

[plantillaucraina]