El segon suïcida de l’aeroport de Brussel·les-Zaventem és Najim Laachraoui. Així ho asseguren aquest dimecres al vespre mitjans belgues i francesos com la televisió RTBF o Le Monde. El rotatiu francès informa que la policia l’ha pogut identificar a través de mostres de l’ADN. El fiscal belga, Frédéric Van Leeuw, ha confirmat que dos germans, Ibrahim i Khalid El Bakraoui, són els altres dos suïcides.
El primer es va immolar amb Laachraoui a l’aeroport, i Khalid El Bakraoui va atemptar contra el metro. El tercer home capturat per les càmeres de seguretat a l’aeroport, i que no ha estat identificat, continua fugit. En una roda de premsa aquest migdia, el fiscal general ha actualitzat la xifra de víctimes dels atemptats, que se situa de moment en 32 morts i 270 ferits.
Les armes, ha afirmat Van Leeuw, no es van trobar a l'aeroport sinó ahir a a la tarda en un pis de Schaerbeek. L’operació policial ha estat possible gràcies al taxista que va acompanyar els sospitosos a l’aeroport i que va avisar de seguida els agents. Segons el taxista, els sospitosos podrien haver dut més equipatge, però no hi cabia al maleter i no el van carregar. Al pis s’hi ha trobat, segons la fiscalia, nombrós material per fabricar explosius: 15 quilos d’explosius, 150 litres d’acetona i 30 litres d’aigua oxigenada, entre d'altres productes químics.
A més, el fiscal ha desvetllat que en una paperera propera s’ha trobat el portàtil d’un dels kamikazes, presumiblement d'Ibrahim El Bakraoui, dins del qual hi havia “una mena de testament”, on el sospitós confessaria la seva “precipitació” i la seva por a acabar "tancat a la presó”. Aquesta pista i les troballes a un pis de Charleroi que els sospitosos van llogar fa uns dies per fugir de la policia, que ja els anava al darrere per formar part d'Estat Islàmic, confirmaria a la fiscalia que l’atemptat d’ahir es va precipitar per la detenció de Salah Abdeslam.
El segon suïcida de l'aeroport de Brussel·les és Najim Laachraoui
Internacional
La premsa belga i francesa informa que el terrorista ha estat identificat a través de l’ADN
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
23 de març de 2016 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Internacional
L'11-S: el Pearl Harbour 2.0 que va canviar les regles del joc
-
Internacional
Trump suborna l’electorat: promet 5.000 dòlars a cada nord-americà si guanya les eleccions de mig mandat
-
Internacional
Les teories de la conspiració sobre l'11-S: de la demolició de les Torres al míssil del Pentàgon
-
Internacional
Europa, alerta!
-
Internacional
Un avió d'Amazon se surt de la pista durant l'aterratge i deixa almenys cinc morts a Miami
-
Internacional
L’extrema dreta, a les portes de tocar poder a Alemanya per primer cop des de Hitler
