Salvat. Donald Trump, absolt en l'impeachment -el segon que supera ja- per l'assalt al Capitoli del passat 6 de gener. La votació al Senat ha estat ajustada, però finalment s'ha decantat a favor dels interessos l'expresident dels Estats Units.
57 dels 100 senadors (inclosos set republicans) han votat a favor de declarar-lo culpable, però han quedat lluny dels dos terços de la cambra (67) necessaris per condemnar. 43 republicans han votat en contra. Això sí, mai abans un procés d'impeachment s'havia tancat amb tant suport per part de membres del partit de l'acusat. Aquest desenllaç obre la porta a Trump a poder-se presentar de nou a les eleccions del 2024.
Malgrat que en un primer moment el Senat havia donat llum verda a la incorporació de testimonis en el cas contra l'expresident, finalment les dues parts han arribat a un acord per fer constar les declaracions de la congressista republicana Jaime Herrera Beutler com a prova i disposar avui del veredicte.
El Senat torna a salvar Donald Trump
La cambra absol l'expresident en l'impeachment per l'assalt al Capitoli
- Donald Trump, en una imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
13 de febrer de 2021 a
les 21:11
Et pot interessar
-
Internacional
La Flotilla afronta la nova missió a Gaza en un escenari «més tens» pel conflicte a l’Orient Mitjà
-
Internacional
Putin declara una treva de dos dies a Ucraïna amb motiu de la Pasqua ortodoxa
-
Internacional Espanya reobre l'ambaixada a Teheran a causa de l'alto el foc
-
Internacional
Una treva de vidre: els atacs d'Israel al Líban fan que l'Iran torni a tancar Ormuz
-
Internacional
Què vol dir la teoria TACO sobre Donald Trump?
-
Internacional
Trump ajorna l'Apocalipsi enmig del descrèdit (també sobre la seva salut): les claus de la treva amb l'Iran
