El Pentàgon ha reconegut aquest divendres que el bombardeig llançat a finals d'agost sobre un complex residencial a Kabul "va ser un error", perquè amb ell no es va eliminar a un integrant d'Estat Islàmic de Jorasán (ISKP), la seva filial a l'Afganistan, com estava previst, sinó a deu civils, entre ells set nens.
La màxima autoritat del Comandament Central dels Estats Units, el general Frank McKenzie, ha reconegut aquest divendres els fets amb la presentació de les conclusions d'una investigació interna, informa la CNN. "Aquest atac es va prendre amb la convicció que evitaria una amenaça imminent per a les nostres forces i els evacuats, però va ser un error i ofereixo les meves més sinceres disculpes", ha dit McKenzie, qui ha assumit la "total responsabilitat".
Al principi, el Pentàgon havia assegurat que "l'atac just", que es va dur a terme amb avions no tripulats, havia aconseguit acabar la vida d'almenys un col·laborador d'ISKP, encara que també va reconèixer tres morts civils. En aquella ocasió, el Comandament Central va afirmar que es van produir "explosions secundàries", el que confirmava una "substanciosa quantitat de material explosiu" en un dels vehicles de la zona. L'informe d'ara redueix les "explosions" a "esclats".
L'atac llançat pels Estats Units es va produir com a resposta a l'atemptat de l'ISKP, la filial d'Al-Qaeda a l'Afganistan dies abans a l'aeroport de Kabul, enmig de les operacions d'evacuació de ciutadans estrangers i col·laboradors afganesos, en el qual van morir tretze militars nord-americans i desenes de civils.
Els Estats Units admeten que van matar set nens «per error» a l'Afganistan
El Pentàgon ha reconegut que el bombardeig llançat a finals d'agost va provocar un total de deu morts civils no previstes
- Imatge de l'exercit americà -
- Us Navy / Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
17 de setembre de 2021 a
les 20:35
Et pot interessar
-
Internacional
Israel captura una vintena de vaixells de la Flotilla amb diversos activistes catalans
-
Internacional
Macron defensa l'acord d'associació Andorra-UE: «La porta no es tornarà a obrir»
-
Internacional
Acusat d'intent d'assassinat el presumpte atacant de Trump
-
Internacional
Macron arriba a Andorra en una visita exprés per abordar els reptes del país
-
Internacional
Intenten assassinar Donald Trump durant el sopar anual de l’Associació de Corresponsals de la Casa Blanca
-
Internacional
«És difícil entrar al cor d'un assassí»
