Els tres últims presidents de França Jacques Chirac, Nicolas Sarkozy i François Hollande, han estat espiats pels serveis secrets del Estats Units, segons revela Wikileaks al seu web. L'organització, que suma diversos anys publicant assumptes classificats de l'Agència Nacional de Seguretat (NSA), assegura que els espies tenies enregistrades converses telefòniques dels tres presidents i fins i tot d'alts càrrecs dels seus respectius governs.
Els documents filtrats per Wikileaks inclouen cinc informes d'anàlisis de l'NSA. En aquests s'hi detallen algunes de les converses enregistrades, les quals tractaven temes com la lluita pel lideratge europeu entre Hollande i Angela Merkel, la crisi de Grècia i el futur de la Unió Europea, entre altres.
A les filtracions també queda palès que Sarkozy es considerava "l'únic home capaç de resoldre la crisi financera" el 2008, i com criticava més tard el pas enrere del EUA en la proposta d'un acord de cooperació bilateral en l'àmbit dels serveis secrets.
Aquest dimecres Hollande ha qualificat d'inacceptable el suposat espionatge de l'NSA i ha advertit que no tolerarà que es posi en risc la seguretat i els interessos de França. Així mateix, ha convocat a l'ambaixador dels EUA per demanar-li explicacions.
Els EUA van espiar els tres últims presidents de França
Internacional
Wikileaks filtra documents sobre les escoltes a Chirac, Sarkozy i Hollande
ARA A PORTADA
-
Política Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme Bernat Castanyer Colomer
-
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Successos Afectats per l’aiguat al càmping Arc de Berà: «El cotxe ja el puc llençar, veurem qui ho paga» ACN
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
Publicat el
24 de juny de 2015 a
les 18:11
Et pot interessar
-
Internacional
Almenys 14 morts i més de 120 ferits en un atac rus amb drons a la ciutat natal de Zelenski
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el sud del Perú
-
Internacional Trump declara l’estret d’Ormuz com a «nou territori» dels Estats Units
-
Internacional
Catalunya mobilitza més de 600.000 euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional Un ministre israelià recomana assassinats diaris i «selectius» a Gaza
-
Internacional
Kurdistan, un viatge que comença amb un sol pas
