Els líders europeus no han aconseguit fer cap progrés en la negociació del nou pressupost de la Unió Europea després de gairebé 30 hores de reunió. La cimera no ha servit per apropar posicions entre els 27, sinó per constatar com d'allunyades estan les posicions.
Les distàncies entre els 27 són grans i ni el president del Consell Europeu, Charles Michel, ni la Comissió Europea han estat capaços d'escurçar-les. Des del primer moment, la proposta de pressupost de Michel, que el situa en l'1,074% del PIB de la UE, no era vista amb bons ulls per cap líder europeu.
Uns la rebutgen per ser poc ambiciosa i plantejar retallades en fons agrícoles i de cohesió, mentre d'altres volen uns comptes encara inferiors als proposats per Michel.
Fracassa la cimera per pactar el nou pressupost de la UE
La trobada, després de més de 30 hores, acaba sense cap progrés i només constata les posicions allunyades dels 27
Ara a portada
Publicat el 21 de febrer de 2020 a les 19:44
Et pot interessar
-
Internacional Una processó porta el fèretre del papa Francesc a la basílica de Sant Pere
-
Internacional El fèretre del papa Francesc arriba a la basílica de Sant Pere del Vaticà
-
Internacional Per què es diu conclave? L'origen etimològic de l'esdeveniment clau al Vaticà
-
Internacional El funeral del papa Francesc serà dissabte al matí a la plaça de Sant Pere