El Tribunal Penal Internacional (TPI) ha emès una ordre de detenció per al líder libi, Moammar al-Gaddafi, el seu fill Saif al-Islam al-Gaddafi, i el cap d'espionatge del règim, Abdullah al-Senussi, per haver comès crims contra la humanitat i per haver ordenat atacs contra civils després de la revolta contra el règim que va començar a mitjan febrer, segons informen Reuters i la BBC.
Després que el Consell de Seguretat de l'ONU traspassés la qüestió al tribunal, el fiscal del TPI, Luis Moreno-Ocampo va demanar el tribunal que emetés l'ordre de detenció per l'assassinat de manifestants a Líbia. S'estima que el conflicte ha acabat amb la vida de milers de persones.
Luis Moreno-Ocampo havia dit que el tribunal tenia proves que el coronel al-Gaddafi havia "ordenat personalment atacar civils libis que no estaven armats i que estava al darrere de l'arrest i la tortura dels seus oponents polítics". Les autoritats líbies han deixat clar que no reconeixen el tribunal i que no els importava l'amenaça d'una ordre de detenció.
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juny de 2011 a les 12:21
Et pot interessar
-
Internacional Alemanya suspèn les exportacions d'armes a Israel
-
Internacional El govern d'Israel aprova l'ocupació de la ciutat de Gaza i imposar un govern civil a tota la Franja
-
Internacional Netanyahu planteja ocupar tota la Franja de Gaza i imposar un govern de transició àrab
-
Internacional Brussel·les insta Trump a aplicar «tan aviat com es pugui» l'aranzel del 15% a cotxes i semiconductors
-
Internacional Trump i Putin es reuniran «els pròxims dies» per abordar la situació a Ucraïna
-
Internacional Entren en vigor els aranzels de Trump: com afectaran les empreses catalanes?