Almenys 20 policies i vuit civils van resultar ferits aquest dijous en els enfrontaments violents que van tenir lloc al parc Bois de la Cambre, al sud de Brussel·les, capital de Bèlgica. Els disturbis van començar quan els agents van intentar dispersar els presents, que eren uns 1.500. Assistien a un fals festival que no havia rebut l'autorització per les actuals restriccions contra la pandèmia establertes al país.
Abans de la intervenció, la policia va utilitzar drons per demanar a la gent que marxés i advertir-los que els multarien. Els agents van acabar utilitzant canons d'aigua i es va desplegar la policia muntada. Hi va haver més d'una vintena de detinguts.
L'alcalde de Brussel·les, Philippe Close, ha condemnat els fets i, si bé ha defensat que "la gent ha de poder prendre l'aire i aprofitar els parcs" també ha ressaltat que el fets "superen tot el que és acceptable".
[plantillacoronavirus]
Gairebé 30 ferits en una batalla campal per les restriccions de la pandèmia en un parc de Brussel·les
Internacional
Més d'un 1.000 de persones assistien a un fals festival no autoritzat
- Un grup d'agents, un d'ells ferit al cap, detenen un manifestant a Brussel·les. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Societat Set ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Publicat el
02 d’abril de 2021 a
les 16:07
Et pot interessar
-
Internacional
Almenys 14 morts i més de 120 ferits en un atac rus amb drons a la ciutat natal de Zelenski
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el sud del Perú
-
Internacional Trump declara l’estret d’Ormuz com a «nou territori» dels Estats Units
-
Internacional
Catalunya mobilitza més de 600.000 euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional Un ministre israelià recomana assassinats diaris i «selectius» a Gaza
-
Internacional
Kurdistan, un viatge que comença amb un sol pas
