Hamàs ha presentat aquest dilluns una proposta per l'alliberament dels "entre 200 i 250" ostatges que té retinguts des del primer bombardeig massiu a Israel. La milícia palestina ha demanat al país jueu que alliberi 6.000 persones que té empresonades pels seus vincles amb Palestina a canvi de la llibertat dels ostatges, dels quals ja n'han mort 22 des de l'inici de la guerra.
Mentrestant, augmenta la pressió diplomàtica a Netanyahu per garantir l'ajuda humanitària a la Franja de Gaza. El president estatunidenc, Joe Biden, ha alertat que Israel ha d'"eliminar" Hamàs, però que una potencial ocupació de l'enclavament "seria un gran error". Així, ha insistit que l'anomenada "solució de dos Estats", ha estat la política nord-americana durant dècades i ha compartit que el país hebreu està d'acord amb aquesta opció "ara". "Crec que Israel comprèn que una porció significativa del poble palestí no comparteix les opinions de Hamàs i Hezbollah", ha remarcat.
[seguiment]978[/seguiment]
[plantillavirals]
Hamàs posa preu als seus ostatges: alliberar 6.000 palestins empresonats a Israel
La invasió anunciada per Netanyahu es refreda enmig d'una pressió diplomàtica creixent per garantir ajuda humanitària a la Franja de Gaza

- Runes a la Franja de Gaza enmig de la guerra -
- Europa Press/Contacto/Ahmed Tawfeq
ARA A PORTADA
-
Setge a la burocràcia: el Govern agilitza vuit dels tràmits estrella de l'administració Bernat Surroca Albet
-
«La direcció pública professional implica generositat dels partits, perquè es lliguen de mans» Bernat Surroca Albet
-
-
El front d'esquerres de Rufián: l'eina per frenar la dreta o amagar el conflicte territorial Sara Escalera
-
Publicat el 16 d’octubre de 2023 a les 19:30
Et pot interessar
-
Internacional Trump nega un genocidi a Gaza, però pressiona Netanyahu perquè garanteixi l'ajuda humanitària
-
Internacional Putin es rifa (un altre cop) Trump
-
Internacional «Els corresponsals de TV3 són moderats en comparació al que podrien dir de Gaza»
-
Internacional Trump desplega dos submarins nuclears prop de Rússia per seguir pressionant Putin
-
Internacional Espanya incompleix les recomanacions anticorrupció del Consell d'Europa
-
Internacional Detenen una treballadora d'una escola bressol de França per la presumpta violació de nou infants