Hamàs ha presentat aquest dilluns una proposta per l'alliberament dels "entre 200 i 250" ostatges que té retinguts des del primer bombardeig massiu a Israel. La milícia palestina ha demanat al país jueu que alliberi 6.000 persones que té empresonades pels seus vincles amb Palestina a canvi de la llibertat dels ostatges, dels quals ja n'han mort 22 des de l'inici de la guerra.
Mentrestant, augmenta la pressió diplomàtica a Netanyahu per garantir l'ajuda humanitària a la Franja de Gaza. El president estatunidenc, Joe Biden, ha alertat que Israel ha d'"eliminar" Hamàs, però que una potencial ocupació de l'enclavament "seria un gran error". Així, ha insistit que l'anomenada "solució de dos Estats", ha estat la política nord-americana durant dècades i ha compartit que el país hebreu està d'acord amb aquesta opció "ara". "Crec que Israel comprèn que una porció significativa del poble palestí no comparteix les opinions de Hamàs i Hezbollah", ha remarcat.
[seguiment]978[/seguiment]
[plantillavirals]
Hamàs posa preu als seus ostatges: alliberar 6.000 palestins empresonats a Israel
Internacional
La invasió anunciada per Netanyahu es refreda enmig d'una pressió diplomàtica creixent per garantir ajuda humanitària a la Franja de Gaza
- Runes a la Franja de Gaza enmig de la guerra -
- Europa Press/Contacto/Ahmed Tawfeq
ARA A PORTADA
Publicat el
16 d’octubre de 2023 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Internacional
Vida i mort d'un hotel a la platja de Gaza
-
Internacional
Per què els diem extrema dreta?
-
Internacional
Gir a la dreta a l'Amèrica Llatina
-
Internacional
Quebec, a un pas de reobrir el debat sobre la independència
-
Internacional
Flávio Bolsonaro guanya a Lula i frega el 50% dels vots a la primera volta de les eleccions del Brasil
-
Internacional
La tempesta perfecta que amenaça d’enfonsar Trump
