El primer ministre de Turquia Binali Yildirim, ha informat aquest divendres que un grup de militars s'ha sublevat per enderrocar el govern. Les forces armades afirmen que han pres el control al llarg de la nació i que han detingut el cap de l'Estat major del país, així com diversos ministres. A més, han anunciat l'establiment de la llei marcial després d'entrar a la televisió pública. En un comunicat, els militars diuen actuar per mantenir l'ordre democràtic, els drets humans i l'estat de dret.
Darrere el cop hi hauria el moviment Gulen islamista, oposat a Recep Tayyip Erdogan, segons ha dit ell mateix aquesta nit a la CNN turca.
En un primer moment Yildirmin ha recalcat que el govern elegit pel poble turc no es deixaria vèncer i que faria tot el possible per evitar el triomf dels colpistes. "El castigarem de la forma més dura", ha assegurat, mentre avions i helicòpters militars començaven a sobrevolar Ankara i Istanbul, les dues ciutats més importants del país. Poc després, Erdogan ha demanat als turcs que surtin al carrer per respondre al cop d'estat.
Poc després de conèixer-se la notícia s'han cancel·lat tots els vols a l'aeroport d'Ataturk, el més gran de Turquia, segons informa l'agència Reuters. També s'ha restringit l'accés a Facebook Twitter i Youtube.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_NF9HfPYsCM[/youtube]
Més informació en els propers minuts
Intent de cop d'estat a Turquia
El primer ministre Binali Yildirim assegura que no permetran que triomfi l'intent colpista | Els militars asseguren actuar per mantenir l'ordre democràtic, els drets humans i l'estat de dret.
ARA A PORTADA
-
«Se'l carregaran»: de la dona de Tejero al paper del rei i el CESID, 10 novetats del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
Mor el colpista Antonio Tejero hores després de desclassificar-se els papers del 23-F Pep Martí i Vallverdú
-
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
Publicat el
15 de juliol de 2016 a
les 20:49
Et pot interessar
-
Internacional
La desconeguda relació amb Catalunya del nou primer ministre neerlandès
-
Internacional
Trump torna a agitar el fantasma del «frau electoral» contra els demòcrates
-
Internacional
Ucraïna, quatre anys de la guerra del món nou
-
Internacional
La policia britànica deté l'exambaixador del Regne Unit als EUA pel seu vincle amb Epstein
-
Internacional
La comunitat ucraïnesa es manifesta a Barcelona pels 4 anys de la invasió i demana que no es normalitzi la guerra
-
Internacional
El servei secret dels EUA mata un jove que intentava entrar a la casa de Trump a Mar-a-Lago
