Intent de cop d'estat a Turquia

El primer ministre Binali Yildirim assegura que no permetran que triomfi l'intent colpista | Els militars asseguren actuar per mantenir l'ordre democràtic, els drets humans i l'estat de dret.

Publicat el 15 de juliol de 2016 a les 20:49
El primer ministre de Turquia Binali Yildirim, ha informat aquest divendres que un grup de militars s'ha sublevat per enderrocar el govern. Les  forces armades afirmen que han pres el control al llarg de la nació i que han detingut el cap de l'Estat major del país, així com diversos ministres. A més, han anunciat l'establiment de la llei marcial després d'entrar a la televisió pública. En un comunicat,  els militars diuen actuar per mantenir l'ordre democràtic, els drets humans i l'estat de dret.

Darrere el cop hi hauria el moviment Gulen islamista, oposat a Recep Tayyip Erdogan, segons ha dit ell mateix aquesta nit a la CNN turca. 

En un primer moment Yildirmin ha recalcat que el govern elegit pel poble turc no es deixaria vèncer i que faria tot el possible per evitar el triomf dels colpistes.  "El castigarem de la forma més dura", ha assegurat, mentre avions i helicòpters militars començaven a sobrevolar Ankara i Istanbul, les dues ciutats més importants del país. Poc després, Erdogan ha demanat als turcs que surtin al carrer per respondre al cop d'estat. 

Poc després de conèixer-se la notícia s'han cancel·lat tots els vols a l'aeroport d'Ataturk, el més gran de Turquia, segons informa l'agència Reuters. També s'ha restringit l'accés a Facebook Twitter i Youtube. 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_NF9HfPYsCM[/youtube]

Més informació en els propers minuts