El Parlament de Jamaica ha donat un important pas per a la despenalització de la marihuana després d'aprovar aquest dimarts una modificació de la llei nacional sobre Drogues Perilloses.
La iniciativa parlamentària l'ha encapçalat el ministre de Seguretat, Peter Bunting, que ha explicat que la implementació de la llei estarà "sota contínua revisió", per la qual cosa en el cas que es produeixin conseqüències negatives no hi haurà problemes a revocar la mesura.
Així el Parlament signarà una esmena que donarà suport a la reforma que va aprovar el Senat jamaicà a començament de mes. La nova regulació despenalitzarà el cànnabis per a ús religiós, mèdic i terapèutic, tot i que seguirà estant prohibit el seu ús en espais públics.
D'aquesta manera, es permetrà posseir fins a dues unces de marihuana, una mica més de 56 grams. En cas de superar l'esmentada quantitat, la persona s'haurà d'enfrontar al pagament d'una multa, però no serà detinguda ni formarà part dels seus antecedents penals, com succeïa fins ara.
S'espera que en els pròxims dies, el Governador General, Patrick Allen, la ratifiqui per la qual cosa les reformes entraran imminentment en vigor al país caribeny.
Jamaica despenalitza la marihuana per a ús religiós i terapèutic
La nova regulació permetrà el consum de forma restringida, tot i que seguirà estant prohibit el seu ús en espais públics
ARA A PORTADA
Publicat el
25 de febrer de 2015 a
les 17:50
Et pot interessar
-
Internacional
Per què tornem a la Lluna?
-
Internacional
Trump assegura que l'Iran ha demanat l'alto al foc: «Ho considerarem quan s'obri l'estret d'Ormuz»
-
Internacional
Trump es planteja «seriosament» abandonar l'OTAN
-
Internacional
El cas «Pelicot suec» arriba als jutjats: acusat de drogar i oferir la seva parella a més de 120 homes
-
Internacional
Menys velocitat a les autopistes i més teletreball: la recepta europea per estalviar combustible
-
Internacional
Sánchez troba el propòsit (internacional) per esgotar la legislatura
