
Julian Assange, el fundador de WikiLeaks, ha venut les seves memòries pel valor de 800.000 dòlars, segons ha publicat el diari britànic The Sunday Times aquest diumenge. El llibre ha de servir per obtenir recursos per mantenir la pàgina de filtracions de la diplomàcia nord-americana, tal com ha explicat Assange. Segons el diari britànic, el fundador de Wikileaks, rebrà la xifra final de 1,5 milions de dòlars per la publicació de la seva autobiografia. El diari The Guardian va avançar aquest divendres que Assange tenia previst publicar les seves memòries el proper mes de març, on s'explicarà com va aconseguir les filtracions que han revelat secrets de la diplomàcia nord-americana.
D'altra banda, Assange va declarar aquest divendres al diari The Guardian que temia ser assassinat si se'l empresonava en una presó nord-americana. El fundador de WikiLeaks va dir, però, que considerava "políticament impossible" que el Regne Unit l'extradís als Estats Units per càrrecs "d'espionatge".
En l'entrevista, Assange va explicar que la pàgina de filtracions no disposava de prou capital per afrontar el pagament dels advocats, tot i que alguns professionals s'han ofert a defensar Assange de forma gratuïta.
Julian Assange està acusat de presumpte violació i crims sexuals a Suècia i vol evitar la seva extradició a aquest país. El fundador del WikiLeaks nega les acusacions i assegura que responen a motius polítics. Una cort de Londres té previst estudiar la seva extradició a partir del 7 de febrer.