La Torre Eiffel està completament rovellada i necessita una reparació completa. Per això ja se li està aplicant una pintura cosmètica, valorada en 60 milions d’euros, per preparar-la per a la cita que marcarà la capital francesa el 2024: és la seu dels Jocs Olímpics.
Segons diversos informes confidencials de la darrera dècada filtrats recentment a la premsa francesa, l'estat de la torre és preocupant, ja que pot patir "greus problemes". De fet, alerten que la pintura no s'enganxa bé al ferro i dona més espai al rovell. Això passa perquè no es treuen les capes de pintura anterior.
"La solució més fàcil i la més curta seria parar-ho tot, embolicar el conjunt, decapar i després pintar", explica el director d'una de les empreses que han elaborat l'informe a TV3. L'actual campanya de pintura preveia decapar-ne el 30% de la superfície, però finalment només s'ha fet en un 5%.
La torre de ferro forjat de 324 metres d’altura, construïda per Gustave Eiffel a finals del segle XIX, és un dels llocs més visitants del món, amb sis milions a l’any. Va suposar una fita històrica en la construcció amb ferro, que es va inaugurar amb motiu de l'Exposició Universal de París el 1889.
La SETE, la societat que explota la Torre Eiffel, no contempla tancar durant molt temps l’accés pels ingressos turístics que es perdrien. De fet, la pandèmia de la Covid-19 ha dificultat encara més les tasques de reparació, ja que ara no es poden permetre el luxe de mantenir-la tancada als turistes després de dos anys sota mínims.
[plantillavirals]
La Torre Eiffel pot tenir «greus problemes»: necessita una reparació completa
Internacional
L'edifici pateix greus danys, segons diversos informes confidencials de la darrera dècada, i les autoritats franceses tenen pressa per solucionar el problema abans dels Jocs Olímpics de 2024
- La zona de la Torre Eiffel, clausurada pel coronavirus -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política Catalunya entoma escèptica i resignada l'ajornament del finançament per seduir el PP Ferran Casas i Manresa | Lluís Girona Boffi
-
Societat El govern espanyol ja va advertir Educació sobre l'excés d'alumnes exclosos a les PISA Gerard Mira
-
Societat El TSJC aplica el 25% de castellà a una escola després de l'aval europeu Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
20 d’agost de 2022 a
les 14:39
Et pot interessar
-
Internacional Netanyahu viatja als EUA per reunir-se amb Trump a la Casa Blanca malgrat l'ordre d'arrest del Tribunal Penal Internacional
-
Internacional
Quinze anys després d'Utoya
-
Internacional
«L'extrema dreta ja no vol sortir de la Unió Europea, la vol liderar»
-
Internacional
El despropòsit de l’esquerra francesa
-
Internacional
Trump aplaudeix la gorra de Ferran Torres de «Make Spain Great Again»: «Va ser un bonic homenatge»
-
Internacional
Andy Burnham ja és el setè primer ministre del Regne Unit en una dècada
