Una reestructuració parcial del deute, seguint l'exemple del que es va fer amb Alemanya després de la segona Guerra Mundial; un programa de reconstrucció econòmica dels països més afectats per la crisi i un pla urgent de creació d'ocupació.
Aquest són tres de les mesures incloses en la 'Declaració de Barcelona', un decàleg de propostes que s'ha presentat aquest dissabte en el primer Fòrum Europeu del Sud i amb el qual partits d'esquerres del sud d'Europa volen plantar cara a les polítiques de l'anomenada 'Troika' europea. Ara bé, en cap cas es preveu deixar de pagar el deute.
El document consta de deu mesures, entre les quals hi figura una profunda transformació de la funció del banc Central Europeu per fer que el crèdit arribi a la petita i mitjana empresa.
Les esquerres del sud d'Europa abaixen el to amb el deute
La Declaració de Barcelona inclou deu mesures per combatre "l'estratègia neoliberal de l'austeritat" com ara una "reestructuració parcial" del deute per sortir de la crisi i descarten no pagar-lo
ARA A PORTADA
Publicat el
24 de gener de 2015 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Internacional
La factura del Brexit, 10 anys després: les exportacions del Regne Unit a Catalunya han caigut fins a la meitat
-
Internacional
Moren dos nens de dos i quatre anys a França en plena onada de calor
-
Internacional
Andy Burnham, el poder de les ciutats laboristes contra l'extrema dreta
-
Internacional
La UE acorda endurir les penes per abús de menors
-
Internacional
De la Espriella guanya per la mínima i l'extrema dreta governarà a Colòmbia
-
Internacional
Keir Starmer dimiteix i activa el relleu laborista al Regne Unit
