Els combats entre l'exèrcit rus i la resistència ucraïnesa han arribat al centre de Mariúpol. Ciutat clau per unir la zona del Donbass controlada per Rússia amb la península de Crimea i les àrees ocupades per les tropes russes al sud d'Ucraïna, Mariúpol és alhora l'últim bastió d'Ucraïna al mar d'Azov.
A la pràctica, però, Rússia ja controla aquest mar, ja que en domina la costa oriental, l'estret de Kertx i ara, gràcies a la invasió d'Ucraïna, també la ribera est. Després de diversos intents fallits d'evacuar la ciutat, finalment es va respectar l'alto el foc acordat per facilitar la fugida dels civils de la ciutat a través d'un corredor humanitari. El setge per terra i per mar imposat per Rússia havia deixat la ciutat sense aigua potable.
L'Oficina de l'Alt Comissionat de l'ONU pels Drets Humans ha xifrat aquest dissabte en 847 el nombre de civils morts a Ucraïna arran de la guerra. Concretament, del 24 de febrer fins ahir divendres s'han registrat 2,246 víctimes civils: 847 morts, 64 dels quals són nens, i 1,399 ferits, 78 dels quals són infants.
La majoria han estat víctimes d'atacs aeris i bombardejos, per la qual cosa s'estima que el nombre real de morts i ferits pot ser molt més elevat. Segons les dades de l'ONU, la majoria de víctimes són de les províncies de Donetsk i Luhansk, però també se n'han registrat a les regions de Kíev, Txerkasi, Txerníhiv, Khàrkiv, Kherson, Mikolaiv, Odessa, Sumi, Zaporíjia, Dnipropetrovsk i Jitòmir.
Quant als refugiats, Polònia es manté com a porta principal de fugida dels ucraïnesos i ja hi han arribat 2.010.693 persones fugint de la guerra, segons dades de l'ONU. En segon lloc hi ha Romania, amb 518.269, seguida de Moldàvia, amb 359.056, i d'Hongria, amb 299.273. A Eslovàquia hi han arribat 240.009 refugiats i 184.563 han optat per anar cap a Rússia.
[plantillaucraina]
Les tropes russes arriben al centre de Mariúpol, ciutat clau per unir el Donbass amb Crimea
Internacional
L'ONU xifra en 847 el nombre de civils morts per la invasió russa i ja hi ha més de 2 milions de refugiats a Polònia
- La ciutat de Mariúpol, afectada pels bombardejos russos -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política El Parlament tomba la proposta estrella d'Illa en habitatge amb l'abstenció dels Comuns Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política El Parlament tomba la reprovació de Junts i revalida la confiança en Illa Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Política El Parlament avala una «resolució refrendada» del conflicte en el novè aniversari de l'1-O Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
Societat Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu Neus Climent / Agències
Publicat el
19 de març de 2022 a
les 19:06
Et pot interessar
-
Internacional
Un avió en direcció a Israel aterra d'emergència després que el copilot hagi apunyalat el pilot
-
Internacional
«Trump podria enviar agents de l'ICE als col·legis electorals aquest novembre»
-
Internacional
L’Assemblea General de l’ONU abandona l'auditori durant el discurs de Netanyahu
-
Internacional
Trump i Delcy Rodríguez es reuneixen per «enfortir les relacions bilaterals»
-
Internacional
Avantguardes urbanes
-
Internacional
La resistència
