L'Eurogrup ha rebutjat la petició grega d'estendre el rescat actual, així com la sol·licitud d'una quita del deute. "No és possible" ha sentenciat el ministre de Finances finlandès, Alexander Stubb. L'Eurogrup ha decidit tornar-se a trobar dimecres per valorar una nova proposta del govern d'Alexis Tsipras.
Sense un acord, Grècia no podrà pagar aquesta mitjanit els 1.500 milions d'euros de deute que té pendents amb el Fons Monetari Internacional (FMI), i farà fallida tècnica. El govern grec, segons ha informat a mitjans hel·lens el seu viceprimer ministre, Yannis Dragasakis, ha demanat la suspensió del pagament.
El president de l'Eurogrup, Jeroen Dijsselbloem, ha assegurat en declaracions a la premsa després de la reunió que la petició d'un nou rescat grec es considerarà després del referèndum de diumenge i ha advertit que podria comportar, fins i tot, "condicions més dures" que abans.
L'Eurogrup rebutja prorrogar el rescat grec
Grècia no podrà pagar aquesta mitjanit el deute de 1.500 milions amb el Fons Monetari Internacional
Ara a portada
Publicat el 30 de juny de 2015 a les 19:08
Et pot interessar
-
Internacional Una processó porta el fèretre del papa Francesc a la basílica de Sant Pere
-
Internacional El fèretre del papa Francesc arriba a la basílica de Sant Pere del Vaticà
-
Internacional Per què es diu conclave? L'origen etimològic de l'esdeveniment clau al Vaticà
-
Internacional El funeral del papa Francesc serà dissabte al matí a la plaça de Sant Pere