Un seguit d’entitats catalanes han signat un manifest que, sota el títol de “Per la victòria de la resistència dels moviments populars de Turquia i el Kurdistan”, denuncia que “el Kurdistan turc porta vàries setmanes vivint sota un estat de guerra de baixa intensitat”. Segons els signants, es viu un conflicte obert entre l’estat turc, d’una banda, i el poble kurd i l’esquerra turca, per l’altra, “sota el fals pretext de la guerra contra l’Estat Islàmic”.
En el manifest es diu que “condemnem rotundament la repressió contra aquells pobles, barris i comunicats que es neguen a viure sota un règim opressiu i indigne”. Els signants recolzen “els esforços humanitaris dirigits a una zona que és refugi de centenars de milers de persones que fugen de les guerres d’Iraq i de Síria”.
Entre les associacions signants del manifest, hi ha la catalana Embat, l’Assemblea Llibertària del Vallès Oriental, el Comitè de suport al Kurdistan de Granollers, l’Ateneu Llibertari de Reus, i la Federación Estudiantil Libertaria, entre d’altres.
Turquia viu moments d'inestabilitat. El juny passat, l'AKP, el partit governant del president Recep Tayyip Erdogan, va tornar a guanyar les eleccions, però sense obtenir la majoria absoluta que cercava per canviar la Constitució i anar cap a una república presidencialista. El novembre hi haurà eleccions anticipades. Alhora, s'ha incrementat el conflicte amb el poble kurd i, després de la ruptura de negociacions entyre Ankara i el Partit dels Treballadors del Kurdistan (PKK), aquest estiu s'han produït enfrontaments armats entre l'exèrcit i les guerrilles de la formació kurda.
Manifest en favor de l'esquerra turca i el poble kurd
Internacional
Un seguit d'entitats denuncien l'ús de la guerra contra l'Estat Islàmic per atacar l'oposició | Turquia viu moments d'inestabilitat política interna i d'agreujament del conflicte amb els kurds
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
-
Terra Carme Farnell, tècnica de predicció del Meteocat: «Dimecres es podran superar els 40 graus en llocs poc habituals» Arnau Urgell i Vidal
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
26 d’agost de 2015 a
les 22:30
Et pot interessar
-
Internacional
Moren com a mínim 27 persones en un incendi en un bar a Bangkok
-
Internacional
«Sánchez i Meloni són els polítics europeus amb més olfacte polític»
-
Internacional
La candidata Marine Le Pen
-
Internacional
Augmenten a més de 3.800 els morts pels terratrèmols a Veneçuela
-
Internacional Trump recula amb Espanya després d'amenaçar de trencar relacions comercials: «S'ha redimit per complet»
-
Internacional
Els Estats Units trenquen la treva amb l'Iran: «S'ha acabat l'alto el foc»
