El president mexicà, Andrés Manuel López Obrador, s'ha disculpat per la "catàstrofe" de la colonització espanyola. Ho ha fet en un acte oficial de commemoració aquest divendres dels 500 anys de la conquesta de Tenochtitlán i ha demanat perdó a les víctimes de la catàstrofe originada per l'ocupació militar espanyola.
Alhora, López Obrador ha celebrat cinc segles de "resistència indígena". Per al president, la conquesta i la colonització són "signes del passat" i ha afirmat que després de l'arribada dels espanyols la població es va reduir més d'un 90% per les malalties, la destrucció i la guerra.
El discurs, que es pot veure íntegre al canal de YouTube del president, denota una enorme crítica contra la colonització espanyola i d'occident:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3k7uzQc3Thc[/youtube]
Mèxic demana perdó per l'ocupació i la colonització espanyola
López Obrador ha celebrat cinc segles de "resistència indígena" i ha carregat contra el relat històric d'Espanya sobre la conquesta de Sud-amèrica
- López Obrador, en imatge d'arxiu -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’agost de 2021 a les 18:48
Et pot interessar
-
Internacional
Tres detinguts del Servei Europeu d'Acció Exterior i el Col·legi d'Europa per presumpte frau de finançament
-
Internacional
Trump avisa que l'espai aeri de Veneçuela queda «tancat»
-
Internacional
La dama de ferro japonesa
-
Internacional
Israel bombardeja Beirut i mata almenys cinc persones
-
Internacional
La COP30 tanca sense metes clares per reduir l'ús de combustibles fòssils
-
Internacional
La policia brasilera arresta Jair Bolsonaro per intent de cop d'estat
